Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.6.2015 jsem reklamoval rybářský prut Matrix Telefeader 330 zakoupen dne 18.11.2013, že došlo k prasknutí druhého dílce od rukověti při zdolávání ryby. Prodejce mi zdělil dne 3.7.2015, že mou reklamaci zamítá. Opravu vadného dílce, výměnu celého prutu nebo vrácení peněz údajně nepřichází v úvahu ať si prut vezmu a dělám si s ním co chci.
Rybářský prut Matrix Telefeader 330
Vadný díl vyměnit, případně celý prut. Pokud to neni možné z důvodu, že se již tento typ nevyrábí tak požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Vzhledem k datu, ke kterému byla kupní smlouva uzavřena (listopad 2013), se právní vztah mezi podnikatelem a spotřebitelem bude řídit podle starého občanského zákoníku (zákon č. 40/1964 Sb., platnost do 31.12.2013).
Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců (§ 620 odst. 1 zákona). Přičemž se má dle 616 odst. 4 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí.
Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se však vada projeví později, tak jako v tomto případě po cca 1,5 roce od převzetí výrobku, a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu v rámci záruční odpovědnosti prodejce, doporučujeme spotřebiteli kontaktovat soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace (prodejce je ze zákona o ochraně spotřebitele povinen své zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě odůvodnit, což dozoruje Česká obchodní inspekce). Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující dle § 622 odst. 1 občanského zákoníku právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Pokud se na výrobku vyskytuje vada neodstranitelná, může kupující uplatnit nároky dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku - výměnu nebo odstoupení od smlouvy. V takovém případě má spotřebitel právo volby mezi výměnou a odstoupením od smlouvy.
Reklamovaný prut Matrix Telefeader 330 byl řádně odeslán na reklamaci do autorizovaného servisu výrobce. Tato reklamace však byla zamítnuta a to na základě odborného posudku servisního technika daného výrobce.
Jakožto prodejce jsme převzali toto stanovisko, neboť prut byl zákazníkem reklamován po roce a půl od jeho zakoupení, a je tedy evidentní, že toto poškození není vada vzniklá při výrobě, ale pravděpodobně se jedná o mechanické poškození, které vzniklo špatným nebo nepřiměřeným zacházením s tímto výrobkem.
Zákazníkovi bylo předáno písemné vyjádření o neuznané reklamaci dne 3.7.2015
Rybina s.r.o.
Po osobní intervenci a domluvě s panem vedoucím jsme se dohodli , že se pokusí daný prut opravit na vlastní náklady. Toto se stalo dne 13.7.2015 kdy jsem prut předal k opravě a tak od této doby čekám kdy bude prut opraven. Byl jsem ujištěn, že jakmile se tak stane budou mě informovat telefonicky.
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Po osobní intervenci a domluvě s panem vedoucím jsme se dohodli , že se pokusí daný prut opravit na vlastní náklady. Toto se stalo dne 13.7.2015 kdy jsem prut předal k opravě. Dne 14.8.2015 jsem byl vyzván k vyzvednutí opraveného prutu. Prut jsem následně převzal. Oprava byla na náklady prodávajícího. Takový vstřícný přístup měl proběhnout hned na počátku jednání a nemuselo dojít k stížnosti a jednání přes d-test už jen proto, že s uvedenou prodejnou jsem maximálně spokojen a to jak s výběrem zboží tak s možností výběru přes e-schop kde si v klidu domova mohu věci prohlédnout a následně buď objednat nebo přímo v prodejně koupit. Doufám, že tak jak sem byl spokojen v minulosti tak budu i budoucnost a k tomu přeji prodejně mnoho dalších spokojených zákazníků. Za uvedenou opravu ještě jednou děkuji.