Společnost


Rybina s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#7205Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
11.07.2015, před 10 lety

Karel Salava

Znění stížnosti

Dne 16.6.2015 jsem reklamoval rybářský prut Matrix Telefeader 330 zakoupen dne 18.11.2013, že došlo k prasknutí druhého dílce od rukověti při zdolávání ryby. Prodejce mi zdělil dne 3.7.2015, že mou reklamaci zamítá. Opravu vadného dílce, výměnu celého prutu nebo vrácení peněz údajně nepřichází v úvahu ať si prut vezmu a dělám si s ním co chci.


Produkt

Rybářský prut Matrix Telefeader 330


Požadované řešení

Vadný díl vyměnit, případně celý prut. Pokud to neni možné z důvodu, že se již tento typ nevyrábí tak požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2015 12:15, před 10 lety

Vzhledem k datu, ke kterému byla kupní smlouva uzavřena (listopad 2013), se právní vztah mezi podnikatelem a spotřebitelem bude řídit podle starého občanského zákoníku (zákon č. 40/1964 Sb., platnost do 31.12.2013).

Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců (§ 620 odst. 1 zákona). Přičemž se má dle 616 odst. 4 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí.

Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se však vada projeví později, tak jako v tomto případě po cca 1,5 roce od převzetí výrobku, a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu v rámci záruční odpovědnosti prodejce, doporučujeme spotřebiteli kontaktovat soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace (prodejce je ze zákona o ochraně spotřebitele povinen své zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě odůvodnit, což dozoruje Česká obchodní inspekce). Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na

Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující dle § 622 odst. 1 občanského zákoníku právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Pokud se na výrobku vyskytuje vada neodstranitelná, může kupující uplatnit nároky dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku - výměnu nebo odstoupení od smlouvy. V takovém případě má spotřebitel právo volby mezi výměnou a odstoupením od smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.7.2015 16:55, před 10 lety

Reklamovaný prut Matrix Telefeader 330 byl řádně odeslán na reklamaci do autorizovaného servisu výrobce. Tato reklamace však byla zamítnuta a to na základě odborného posudku servisního technika daného výrobce.

Jakožto prodejce jsme převzali toto stanovisko, neboť prut byl zákazníkem reklamován po roce a půl od jeho zakoupení, a je tedy evidentní, že toto poškození není vada vzniklá při výrobě, ale pravděpodobně se jedná o mechanické poškození, které vzniklo špatným nebo nepřiměřeným zacházením s tímto výrobkem.

Zákazníkovi bylo předáno písemné vyjádření o neuznané reklamaci dne 3.7.2015

Rybina s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.8.2015 08:50, před 9 lety


Karel Salava

Po osobní intervenci a domluvě s panem vedoucím jsme se dohodli , že se pokusí daný prut opravit na vlastní náklady. Toto se stalo dne 13.7.2015 kdy jsem prut předal k opravě a tak od této doby čekám kdy bude prut opraven. Byl jsem ujištěn, že jakmile se tak stane budou mě informovat telefonicky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2015 09:44, před 9 lety

Prosíme spotřebitele o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.11.2015 10:13, před 9 lety


Karel Salava

Hodnocení:

Komentář: Po osobní intervenci a domluvě s panem vedoucím jsme se dohodli , že se pokusí daný prut opravit na vlastní náklady. Toto se stalo dne 13.7.2015 kdy jsem prut předal k opravě. Dne 14.8.2015 jsem byl vyzván k vyzvednutí opraveného prutu. Prut jsem následně převzal. Oprava byla na náklady prodávajícího. Takový vstřícný přístup měl proběhnout hned na počátku jednání a nemuselo dojít k stížnosti a jednání přes d-test už jen proto, že s uvedenou prodejnou jsem maximálně spokojen a to jak s výběrem zboží tak s možností výběru přes e-schop kde si v klidu domova mohu věci prohlédnout a následně buď objednat nebo přímo v prodejně koupit. Doufám, že tak jak sem byl spokojen v minulosti tak budu i budoucnost a k tomu přeji prodejně mnoho dalších spokojených zákazníků. Za uvedenou opravu ještě jednou děkuji.