Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Přes web Mall.cz jsem si (25.11.2022) objednal ruční akumulátorovou pilu Solight. Volil jsem záměrně velkého a mně dobře známého prodejce. Nechtěl jsem kupovat čínský výrobek za 800,- Kč, ale o něco poctivější kus pod českou značkou za 2.500,- Kč. První nedorozumnění nastalo, když mi přišel kufřík s jednou baterií místo dvou. Řešilo se to s Mall.cz asi šest týdnů, nakonec (13.01.2023) chybějící baterie přišla. S pilou jsem dělal na zahradě, ořezával tenčí větve a roští. Doobjednal jsem si i jeden řetěz, abych měl na výměnu. Vše fungovalo dobře. Někdy během léta se pila i lišta s řetězem začaly hodně zahřívat. Připisoval jsem to spíš horkému počasí. Ale pak, to už byl podzim, se to začalo ještě zhoršovat. Řetěz šel ztuha a vyčerpávaly se baterie. Vydržely každá tak pět minut. Předtím 15 i 20 minut. Napsal jsem tedy do Mallu, vyplnil reklamační formulář, pilu zabalil do kufříku a koncem září odeslal. 04.10. 2023 mi přišlo vyrozumění, že reklamační řízení bylo zahájeno. 27. 10. 2023 mi přišel mail, že reklamace byla vyřešena opravou a že jí do tří dnů mám doma. Pak nastalo ticho. 03.11.2023 jsem se dotázal, co se děje a pán mi odpověděl, cituji: "Mrzí mě, že zboží z reklamace prozatím nedorazilo. Oslovil jsem kompetentní oddělení s urgencí pro dodání. Věřím, že zboží obržíte začátkem týdne. Přepravce Vás bude kontaktovat s přesným termínem dodání." A opět se týden nic nedělo. 10.11.2023 jsem napsal znovu, s tím, že potřebuji s pilou dělat a nejlepší bude, když mi vrátí peníze. Dostal jsem odpověď: "Mrzí mě, že zboží z reklamace stále nedorazilo. Celou situaci, včetně Vaší žádosti o vrácení platby, jsem předal kolegům na reklamační oddělení na skladu k dořešení. S bližšími informacemi Vás budeme kontaktovat." 14.11.2023 mi napsali, že "Zboží z reklamace nám bylo přepravcem vráceno zpět na náš sklad jako odmítnuté z Vaší strany. Jelikož na odstoupení od kupní smlouvy v tomto případě nemáte právo - reklamace byla vyřízena ve 30ti denní lhůtě". Což je nonsens, protože zásilku se mi nikdo nepokoušel doručit. Přepravce vždy píše mail, posílá sms, nic z toho se nestalo. Navíc kurýry od DPD/PPL/Balíkovny u nás ve vsi známe, mají na mne mobil, vždy když něco vezou, zavolají dopředu, aby si nezajížděli, kdybych nebyl doma. A na Zásilkovnu mám aplikaci. Nikde nic. Navíc, pokud vím - kdyžtak mne opravte - reklamační řízení je u konce až v momentě, kdy já jako zákazník, mohu se zbožím opět disponovat. Což nemohu, protože pilu ani dnes - 16.11. 2023 stále nemám u sebe. Veškerou korespondenci mám schovanou, vedl jsem ji slušně. Trvám na tom, že jsem nic nezanedbal a jen s údivem koukám, kam se obchod kde pravidelně nakupuji posunul v přístupu k zákazníkům.
Ruční akumulátorová pila Solight - lišta 100 mm. Jiné označení nemá.
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Spotřebitel by tak měl dle našeho názoru trvat na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, které požadoval již 10. 11.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, ráda Váš podnět prověřím, bohužel mi ve Vaší komunikaci chybí číslo objednávky, faktury nebo založené reklamace. Nemohu dohledat objednávku a nemohu se tedy vyjádřit. Děkuji za pochopení, přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz. overeno@mall.cz
Dobrý den, číslo objednávky: 143144731. J.S.
Dobrý den, děkuji za doplnění čísla Vaší objednávky. Reklamace ze strany Mall.cz byla řádně založena a vyřízena ve lhůtě 30 dnů. Opravený výrobek jsme Vám poslali na doručovací adresu. Dopravce nám zásilku vrátil zpět na sklad jako nepřevzatou. Znovu prověříme průběh a okolnosti doručení zásilky s reklamovaným opraveným výrobkem a budeme Vás informovat o vyřízení Vašeho požadavku. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz overeno@mall.cz
Dobrý den, děkuji za odpověď. Bohužel nemáte přesné informace.
1) Reklamační lhůta nebyla dodržena. Marně uplynula 3.11. 2023
2) Nikdo ze strany dopravce mne s doručením zásilky nekontaktoval, natož se zákonem stanovené lhůtě. To by přišla ze systému dopravce sms zpráva nebo email. Nic z toho se nestalo. My bydlíme na malé vsi. Všechny kurýry - DPD, PPL, Č. Pošty či Zásilkovny známe osobně. Píšou nám na mobil, když něco vezou, volají sami předem, aby si zbytečně nezajížděli. Naše obec je rozlehlá.
Nic z toho se opět nestalo.
3) Naopak já jsem se ozýval 03. 11. a 10. 11. 2023 s dotazy, kde zásilka je. A pan Tomáš Němeček, který mi odpovídal, nevěděl nikdy nic. Až v polovině listopadu se náhle objevila teze, že jsem zásilku "odmítl" převzít. Víte, abych něco "odmítl", musel by proto existovat důkaz. A ten neexistuje, protože mně se nikdo nic doručit nepokoušel.
Celé na mně působí jako dodatečné omlouvání něčeho, co evidentně neproběhlo. Nevím, proč to má onchod jako Mall.cz zapotřebí.
JS
Dobrý den, děkuji za informace. Váš požadavek je v řešení. Budeme Vás informovat o dalším postupu.
Děkuji za pochopení, přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Děkuji dTestu velice za veřejně vyjádřenou podporu. Paralelně s tím, jsem samozřejmě ještě komunikoval po mailech, stálo to síly a trpělivost, ale nakonec to firmu přimělo dodržet zákon o ochraně spotřebitele. Peníze již přišly zpět na účet a nekvalitní a včas nevrácený výrobek zůstal, kde dle zákona měl. Já si mezitím koupil pilu novou, která doufám bude fungovat lépe a déle. Protože ji prostě potřebuji k práci na zahradě. Reputační ztráty firma Mall.cz evidentně neřeší, já ovšem ano. Po téhle akci si od nich už nikdy nic nepořídím. A svou trpkou reklamační zkušenost si nenechám pro sebe. Teď je čas návštěv, bude to takové pěkné konverzační téma. Tedy, ještě jednou díky dTeste, za to že jsi ! Zdraví Jakub Skalický, Jižní Čechy.
Dobrý den, reklamace byla vyřízena vrácením platby na účet zákazníka ze strany prodejce Mall.cz. Chyba nastala na straně dopravce. Za vzniklé průtahy ve vyřízení se omlouváme. Přeji pěkný den. Zákaznické centrum Mall.cz
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření. Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Uznání pochybení trvalo velmi dlouho. Urputná snaha přenést chybu ze strany obchodníka / dopravce na zákazníka mne překvapila. Nezůstane to bez následků. Já osobně budu tohoto obchodníka bojkotovat a nezapomenu se o tom zmínit svým známým a rodinným příslušníkům. Díky za pomoc dTeste !