Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72062Neoprávněna naučtovana pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2023, před rokem

Iveta Pscheidlová

Znění stížnosti

Jela jsem ze Sušice 16.11.2023 okr. Klatovy do klatov 11. 34h. Na plzeňskou kartu. Vlak měl zpoždění 7 minut. Přestoupila jsem v klatovech na berounku.vlak měl odjezd 12.40 přibližně. Na přestup jsem měla jen dvě minuty. Čímž jsem si nestihla zakoupit jizdenku z Klatov do Přeštice. Průvodčí si to ani nenechal vyslechnout a jeho arogantni, odpověď byla že ho to nezajímá a že jizdenku nemám.jizdenku mi vydal v částce 36 Kč a zároveň pokutu v částce 50 kč. Pana průvodčí ho arogantni chování nebylo na místě. Timto bych chtěla aby to bylo řešeno. S pozdravem Iveta Pscheidlová


Požadované řešení

Postih průvodčí ho. Takovy průvodčí je ostuda drah.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 08:06, před rokem

Jízdenku lze zakoupit v železniční stanici u pokladní přepážky nebo výjimečně i mimo pokladní přepážku, ve vlaku u pověřeného zaměstnance ČD, v jízdenkovém automatu, v e-shopu ČD, v aplikaci Můj vlak, prostřednictvím operátora CZS jako TeleTiket nebo u smluvních prodejců.

Dle smluvních přepravních podmínek společnosti vystaví, v případě odbavení ve vlaku, pověřený zaměstnanec ČD jízdné s manipulační přirážkou po nástupu v obsazené stanici (tj. stanice s funkční výdejnou jízdenek). Manipulační přirážku však neplatí držitelé průkazu ZTP nebo ZTP/P ani ve stanici s otevřenou pokladnou.

Domníváme se, že v případě, kdy si cestující chtěl zakoupit jízdní doklad ve stanici, ale k jeho zakoupení nedošlo z důvodu zpoždění předchozího spoje, je vhodné, aby si následně průvodčí takovou situaci ověřil. Nicméně, dle dostupných informací průvodčí ve vlaku funguje jako revizor v městské dopravě a má za cíl především kontrolovat zakoupené jízdenky. Mimo jiné má průvodčí také povinnosti související s jízdou vlaku. Jde např. o výpravu vlaku ze stanic a zastávek, kdy může mít i přímý vliv na dodržování jízdního řádu. Prodej jízdenek ho tak může zdržovat od ostatních povinností. Manipulační přirážka ve vlaku tedy má fungovat jako motivace k tomu, aby cestující využil služby, např. předprodej jízdenek, další méně vytížené pokladny na nádraží, nebo si – je-li to možné – koupil jízdenku na internetu.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.