Společnost


Perial Trade S.L.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72070Neoprávněné opětovné stržení poplatku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.11.2023, před rokem

Beáta Musialová

Znění stížnosti

V červenci jsem si službu otevřela, abych nalezla mobilní telefon svého přítele. Nakonec jsem aplikaci vůbec nepoužila, nedokončila jsem ani registraci, nic. Přesto jsem právě zjistila, že se mi od července každý měsíc strhává 721 Kč za jejich služby. Přihlašovací údaje nemám, jejich link na změnu hesla nefunguje, tudíž si ani nemám službu jak zrušit. Peníze zpět již určitě nedostanu, nicméně bych ráda předešla opětovnému strhávání peněz od dalšího měsíce. Již jsem službu kontaktovala sama emailem, zatím však bez odpovědi. První stržení je ze dne 16. 7. 2023.


Požadované řešení

Zrušení strhávání poplatků od dalšího měsíce, tj. prosince 2023.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 08:29, před rokem

V tomto případě záleží, do jaké fáze spotřebitelka při registraci došla. Pokud by k registraci nedošlo, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud k registraci došlo:
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že přístup ke službě získá spotřebitel prostřednictvím 24hodinové zkušební verze za cenu 15 Kč a po uplynutí této doby, pokud svůj účet nezruší, se jeho předplatné služby stane měsíčním za cenu 721 Kč a bude se automaticky obnovovat na stejné období až do jeho ukončení.

Předplatné služby je možné kdykoli zrušit a spotřebitel může pokračovat v přístupu ke službě až do konce měsíčního zúčtovacího období. Chce-li spotřebitel službu zrušit nebo požádat o vrácení peněz, musí se přihlásit do svého profilu nebo společnost kontaktovat na adrese info@geofind-cz.com.

K předplatnému služby dojde 24 hodin po skončení zkušebního období. Po uplynutí této doby bude provedena platba. V případě, že nebude možné provést transakci prostřednictvím platebního prostředku uvedeného v době nákupu a pokud zákazník neodstoupil od služby, zůstane služba aktivní a poté bude učiněn další pokus o odkoupení sjednaného předplatného v období od 1. do 5. dne následujících dvou pracovních měsíců. Po uplynutí těchto dvou měsíců bude předplatné automaticky zrušeno a smlouva bude ukončena.

V tomto smluvním vztahu tedy pravděpodobně došlo k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět a to nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby.

Dopis bude adresován na adresu sídla společnosti: Perial Trade S.L., Gosol 26, 08017 Barcelona (Španělsko). Výpověď může být odeslána v českém jazyce, jelikož samotná smlouva byla uzavřena v češtině. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 15:54, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že je již se společností v kontaktu, přičemž došlo k dohodě a vrácení jisté částky. Zároveň nás požádala o uzavření stížnosti. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.