Společnost


Delivery Hero Czech Republic s.r.o.

Počet nahlášených stížností:56
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72105Nebezpečná jízda vašeho řidiče

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2023, před rokem

Pavel Rosenbaum

Znění stížnosti

Dobrý den,

předkládám vám stížnost na vašeho řidiče. Podotýkám, že celou věc z mého vozidla sledovali další tři svědci. V neděli 19.11.2023 kolem 11.15 hod jsem jel svým autem v Praze 7, ulicí Heřmanovou směrem na křižovatku s ulicí Kamenická, kde jsem odbočoval vpravo. Zleva ulicí Kamenickou přijíždělo vaše vozidlo - nezachytil jsem spz, ale mělo vylepenou reklamu Fiasko burger. Vozidlo mi nedalo přednost zprava a kdybych prudce nezabrzdil, došlo by k nehodě. Následně vaše vozidlo zastavilo na červenou na křižovatce Kamenická x Veletržní. Zastavil jsem za ním a vystoupil - upřímně řečeno jsem šel řidiči vynadat, protože bezohlednou jízdou málem způsobil úplně zbytečnou nehodu. Z vozidla vystoupil asi třicetiletý muž mírně asijského vzhledu, štíhlý, cca 180 cm vysoký. Nemluvil česky (řeč zněla východně, nicméně jsem jí nedokázal identifikovat) a působil, že je pod dojmem návykové látky. Vztáhl ke mě ruce a já mu je stáhl dolů. Protože diskuse s ním byla zbytečná, otočil jsem se k němu zády a šel ke svému autu. Jak mi posléze řekla moje žena sedící v našem autě, on se rozeběhl za mnou, ale její gesto ho zastavilo. Sedl jsem do auta, objel jeho auto a odbočil doprava dolů do Veletržní ulice. Když jsem odbočoval, skočila na semafor oranžová. On přesto vyrazil svým autem za mnou (evidentně už na červenou) a začal mě ve Veletržní ulici předjíždět. Mírně jsem zrychlil a on objel zleva v protisměru ostrůvek s přechodem pro chodce u nákupního centra Stromovka, přičemž se málem srazil s protijedoucím autem. Ve zpětném zrcátku jsem viděl, že potom zastavil vpravo u chodníku a vystoupil z auta (nemohu vyloučit, že při svém manévru, kdy se v protisměru vyhýbal protijedoucímu vozidlu, najel někde na zvýšený obrubník). Já jsem jel dál.

Váš řidič se dopustil během dvou minut několika závažných přestupků a bezprostředně ohrozil bezpečnost několika lidí. Navíc jeho jednání bylo velmi netypické a jak jsem výše uvedl, působilo, že požil nějakou látku omezující jeho schopnost řídit vozidlo a ovládat se. Žádám vás, abyste mi sdělili, jak hodláte věc řešit. Předpokládám, že z času, polohy vozidla a popisu jste schopni řidiče bezpečně identifikovat.

Pokud můj mail zůstane bez reakce, obrátím se na Policii České republiky a Cizineckou policii, aby věc standardně vyšetřila. Vyhrazuji si rovněž právo věc případně zveřejnit.

Děkuji,

s pozdravem

Pavel Rosenbaum


Požadované řešení

Prověření, zda uvedený řidič je schopen řídit motorové vozidlo, jak co do znalosti předpisů silničního provozu, tak z hlediska psychologického a osobnostního.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 11:27, před rokem

Stěžovatel by měl společnost informovat o porušování dopravních předpisů ze strany řidičů (místo, datum a čas, popř. SPZ), neboť obzvláště řidič z povolání je povinen důsledně dodržovat pravidla silničního provozu a pokud k pochybení dojde, měl by se zaměstnavatel každou takovou stížností zabývat a jestliže se prokáže, že řidič skutečně nedodržel dopravní předpisy, vyvodit z toho případné důsledky v rámci pracovněprávních vztahů.

Doporučujeme spotřebiteli v tomto případě učinit i oznámení Policii ČR ohledně porušování dopravních předpisů.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Stížnost je možné směřovat ke společnosti Delivery Hero Czech Republic s.r.o. na e-mail: recepce@foodora.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 12:22, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.