Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Při sjednání smlouvy o zakoupení vozu, slečna připočetla k ceně vozu dalších 4.999,-Kč s informací, že se jedná o zákaznický servis. Při dotazu o co jde pouze odpověděla že to je vždy u nákupu a bez tohoto poplatku nákup nelze provést a dále to nijak neupřesnila. Při pročítání obchodních podmínek uvedených na stránkách bazaru, jsem nikde uvedenou informaci o povinném příplatku nenašel.
Následně při procházení stránek bazaru jsem v sekci ceník narazil na informaci ohledně služby s názvem "DOPLŇKOVÝ ZÁKAZNICKÝ SERVIS PŘI PLATBĚ V HOTOVOSTI", zde je uvedena služba DEFEND Key Assistance s lokalizačním čipem za 4.900,- Kč a servisní úkony v síti ELIT za 99,- Kč, tedy výše zmiňovaná částka 4.999,-Kč. Poslední řádek ceníku této služby naprosto zřetelně informuje, že tato služba je volitelná a nákup vozu není podmíněno poskytnutím této služby. Slečna nám několikrát opakovala že to bez této služby nejde a tedy úmyslně lhala. Po kontrole smluv doma jsem navíc zjistil skutečnost, že smlouvy vystavila na rodné číslo manželky a tedy bez nároku na odpočet DPH. Druhý den jsem tuto skutečnost přijel vyreklamovat a smlouva byla upravena již správně na IČO a DIČ manželky. Znovu jsem uvedl jinému pracovníku informaci o nechtěné službě za 4.999,-Kč a na to nám bylo řečeno že se už s tím nic nedá dělat a hotovo. Dotazoval jsem se i online na chatu zmíněného bazaru na tuto službu, operátorka znovu potvrdila informaci o volitelnosti této služby. Po dotazu jak je tedy možné vnucení služby od slečny a lhaní o nutnosti této služby bez které to nejde koupit, požadovala informaci o kterou pobočku jde a že to dá prověřit. Do dnešního dne nemám žádné informace ohledně vývoje stížnosti.
Slečna navíc neinformovala vůbec co a jak tato služba obsahuje a pouze suše oznámila "teď vám dojde na mobil kód, nadiktujte mi ho".
Až po kompletním podepsání smluv na nákup vozidla, začalo přicházet větší množství mailů.
Jeden byl ohledně návrhu na službu včetně autorizačního kódu a druhý už potvrzení přijetí služby.
(ČASOVÝ PRŮBĚH)
16:46 došel kód pro potvrzení souhlasu se službou - vyžádala si ho pracovnice bazaru
16:53 došel do mailu návrh na smlouvu a rovnou s druhým mailem o potvrzení přijetí služby, tedy až 7 minut po kódu
Nikdo nám nedal ani šanci se seznámit s podmínkou vnucené služby.
Tato služba je počítána od podpisu i když nic ještě nemám zakoupeno. Pokud by tedy nákup trval například 14 dní, tak je tato služby kratší o tuto dobu bez náhrady.
Dále je jednostranně nevýhodná, protože je zde uvedena nevypověditelnost této služby. Tato informace je sice na návrhu, ale ten nikdo z nás neviděl před popisem, ale až po přečtení došlého mailu rovnou s potvrzením přijetí.
Na návrhu a i potvrzení je uvedeno:
(Poplatek za pořízení produktu DEFEND Key Assistance dle faktury je splatný jednorázově při jeho sjednání. Vzhledem k povaze produktu není
možné po předání tohoto potvrzení žádat předčasné ukončení čerpání výhod produktu ani vrácení poplatku, ani jeho poměrné části, s výjimkou
případů zákonné reklamace uznaných vad produktu. Poplatek ve výši 4 900 Kč Kč byl uhrazen prodávajícímu v rámci platby za vozidlo.)
Tedy mám dojem o úmysl vnutit službu s nemožností ji zrušit. Pracovnice dobře věděla co dělá.
DOPLŇKOVÝ ZÁKAZNICKÝ SERVIS PŘI PLATBĚ V HOTOVOSTI, dohledatelné na stránkách autobazaru v sekci ceník.
Zrušení nevyžádané a podvodem vnucené služby a vrácení částky 4.999,-Kč.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám tedy jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci (zde: coi.cz/podatelna)
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Michalíku,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupili, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele, aby poskytl společnosti potřebné údaje k prověření celé situace (SPZ zakoupeného vozu). V opačném případě bude stížnost uzavřena.
SPZ zakoupeného vozu byla společnosti poskytnuta a od té doby se již nikdo neozval. Při přebírání auta jsem po mé otravné reklamaci dostal čtyři ojeté zimní pneu, jako náhradu za tu nechtěnou službu. Když jsem je zavezl do pneuservisu na přezutí (žádná snaha autobazaru jako omluvu auto předat už na zimních), pracovník se jen usmál o stavu těchto pneu. Prej jen jednu sezónu a konec. Takže vlk se nažral a autobazar je celej.
Tímto ukončuji moji stížnost a v AAA AUTO už nikdy žádný nákup !
To ostatně doporučuji všem okolo, při zmínce o plánování nákupu nebo prodeji auta.
Děkuji za vaši práci a pomoc.
S pozdravem
Michalík
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.