Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#72160Notně poškozený originální obal elektroniky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2023, před rokem

Petr Hanák

Znění stížnosti

Dobrý den.

Dne 16.11.2023 jsem si u alzy kupoval Play Station 5 ve verzi s mechanikou a hrou Call of Duty 3 Modern Warfare. Když jsem si hru objednával, viděl jsem že stejnou konzoli již někdo vracel, tak jsem se modlil aby mi alza podvodem neposlala tuto již někým vrácenou konzoli v kdo ví jakém stavu. Jelikož jsem si hru objednával se službou do půlnoci objednáš, ráno v alza boxu máš, a měla mi být doručena následující den v pátek 17.11.2023 nejpozději do 12:00, tak mě udeřilo velké nervové vypětí když jsem kolem 6 hodiny ranní obdržel sms že se omlouvají, ale že zboží vyjímečně nestihnou dodat ve stanoveném termínu a dodají ho až následující den, tedy Soboty 18.11.2023 nejpozději do 12:00. To už jsem viděl černě jak alza schválně prodloužila termín aby stihli přeposlat a připravit ono obávané již někým vrácené zboží. To byly ale pouze mé logické domněnky na základě uvedených skutečností. Když jsem tedy v sobotu otvíral alzabox a viděl v jakém stavu mi konzole přišla, tak jsem pochopitelně v myšlenkách prováděl velmi hrůzné činy jistým lidem o kterých se raději nebu ani zmiňovat. Nejen že konzole byla pouze v originálním obalu nijak nechráněném ani smrštovací fólií jakožto ochranným obalem, ale originální byl poškozen a nesl známky hrubého zacházení a byl podle těch známek i natržen/roztržen taháním po velmi hrubém a špinavém povrchu s kamínky. Bezpečnostní nálepka s čárovým kódem byla dokonce tímto hrubým zacházením částečně stržena a srolována a samozřejmě i patřičně špinavá jak se na tažení po zemi s kamínky sluší. originální obal taky nesl další rýhy po kamíncích a kdoví čím ještě nejenom na spodní straně kde na jeho protější straně je úchop pro ruku (z čechož usuzuji že k hlavnímu poškození obalu došlo při jeho manipulaci člověkem, nikoli na dopravním pásu jak se mi po stížnostech snažili namluvit alza "špecialisti"). I na jiných stranách bylo vidět opotřebení krabice oděrem a rýhy po něčem. Nálepky které mají jaksi ověřovat nerozbalenost originální krabice byly také zašpiněné a trochu zadřené, a obyčejné průhledné jako na každém obyčejném obalu bez lesklých vodoznaků výrobce. Ale to nevím zda firma SONY používá ty lesklé nálepky s vodoznakem či ne. Toto je totiž můj první Play Station. Barva je sem tam také jakoby rozetřena tahem a krabice nese mimo hlavního poškození i oděrky v rozích a hranách až na původní papír. Takže podle znaků bylo s elektronikou hrubě zacházeno, tak jsem konzoli ani nerozbalil abych se nepřipravil o možnost výměny kus za kus, a okamžitě jsem alzu kontaktoval s tím co se stalo a přidal fotky. Oni mi obratem nabídli buď 300 korun jako odškodné za poškozenou krabici nebo odstoupení od kupní smlouvy s tím že počkají na mou odpověď. Odpověděl jsem že s tím nesouhlasím a chci zboží vyměnit za nové nepoškozené a samozřejmě uvedl důvody. Jaké nemilé překvapení mě čekalo když jsem se koukl na stav Reklamace(?) Aniž by počkali na mou odpověď, automaticky zadali reklamaci jako vyřešenou oním dobropisem na 300 korun. Otevřel jsem tedy novou stížnost kde jsem se dotázal jak si vůbec dovolují označit onu škodnou událost za vyřešenou jejich návrhem ještě před mou odpovědí kdy mi v podstatě sdělili že na mou odpověď čekají. Tady je asi další problém, že je tam více věcí a já místo políčka reklamace otevřel škodnou událost (ve které se v podstatě uvádí že se jedná o reklamaci tak nevím v čem je rozdíl). Toho dne se už ale neozvali. Až další den mi přišel slovensky psaný email že se omlouvají, že to prošetřili a že jejich špecialisti říkali že k poškození došlo na dopravním páse mezi spustami dalších balíků.

Odstoupit od smlouvy nechci jelikož chci zboží za cenu za kterou jsem je koupil.

Přeji hezký den


Produkt

Play Station 5 verze s hrou Call of Duty 3 Modern Warfare, verze s Blue Ray mechanikou


Požadované řešení

Výměna za nový nepoškozený kus. Ideálně z ruky do ruky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2023 11:44, před rokem

K poškození zboží při přepravě:
Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Není-li dopravcem stanoveno jinak, má prodávající povinnost zboží zabalit podle zvyklostí s ohledem na jeho povahu. Prodávající tak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit.

O poškození zásilky by spotřebitel měl informovat jak prodávajícího, tak přepravní společnost. Prodávají v každém případě musí prokázat, že zboží bylo doručeno bez vad. Spotřebitelům doporučujeme dokumentovat rozbalování balíků, aby se vyhnuli případným potížím s reklamací.

Více informací ohledně poškození zboží během přepravy nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9163/co-muzete-delat-se-zbozim-poskozenym-pri-preprave.

K reklamaci:
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě.

Jestliže by se v rámci reklamace prokázalo, že se jednalo o zboží, které bylo zasláno spotřebiteli, použité a již jednou vrácené, měl by spotřebitel nárok na dodání nového kusu.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2023 09:19, před rokem

Spotřebitel doplnil následující:
Reklamoval jsem zboží, ale alza to vedla jako odstoupení od kupní smlouvy i když věděla že s tím nesouhlasím a že chci vyměnit produkt v rámci reklamace, nikoli odstoupením od kupní smlouvy a koupí nového produktu. Po spoustě emailů kde se mi furt omlouvali že případ je sice veden jako odstoupení od kupní smlouvy, ale je to reklamace. Po poradě s Vašimi poradci jsem ale trval na změně případu na oficiální reklamaci. Po delší při mi nakonec vygenerovali nový kód jako reklamace s tím že mám jít pouze rovnou k přepážce 1 nebo 2, ale když jsem přišel s tímto kódem na pobočku odevzdat poškozený kus a vyzvednout nový, tak po odevzdání poškozeného zboží okamžitě zrušili reklamaci a místo toho případ zadali jako odstoupení od kupní smlouvy a nákup nového produktu který byl uhrazen dobropisem z onoho odstoupení od kupní smlouvy které bylo uděláno podvodně pouze z jejich strany a bez mého vědomí proti mé vůli. O výměně se už nemá cenu přít, jelikož nemají v úmyslu mi vyhovět a skončilo by to ve finále odstoupením od kupní smlouvy po občanskoprávním sporu. To už by ale byla konzole o několik tisíc dražší. I když byla originální krabice nového produktu také poškozená pádem nějakého těžkého předmětu kdy byl proražen tvrdý karton originálního obalu, tak budu doufat že konzole je v pořádku a nechám si ji. Je vidět že mi to udělali schválně.

Ovšem chci dále řeši ono jejich podvodvé jednání a arogantní chování kdy jednostraně proti mé vůli měnili stav z reklamace na odstoupení od kupní smlouvy i když věděli že jsem s tím zásadně na Vaši radu nesouhlasil a trval na reklamaci. Drželi mě v domění že jde o reklamaci i když o ni nešlo. Jinak bych do jejich pobočky ani nejezdil a konzoli nevyměňoval. Což jsem jim taky předtím napsal. A ještě se jim nelíbilo že jsem nepřijel na výměnu včera jak jsme byli domluveni. I přesto že jsem je informoval že přijedu až další den, jelikož opět nedodrželi dodací termín v 8 ráno ale napsali že dorazí až do 17:30. Potvrzení poslali až v 18:00 potom co jsem jim napsal email.

Napsal jsem jim email s žádostí o vysvětlení. Jsem zvědav co mi odpoví.

Vyjádření dTestu:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Obecně platí, že právní jednání se posuzuje podle svého obsahu. Pokud tedy bylo zřejmé, že spotřebitel požaduje reklamaci, nemělo by být jednání vedeno jako odstoupení od kupní smlouvy.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.11.2023 18:21, před rokem

Dobrý den, děkuji panu Hanákovi za zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ byl již ze strany naší společnosti řešen v rámci oddělení péče o zákazníky, kdy jsme zákazníkovi na produkt (s poškozeným balením) založili případ odstoupení od kupní smlouvy a objednali jsme pro něj nový kus produktu: "Herní konzole PlayStation 5 + Call of Duty: Modern Warfare III" na naši pobočku. Zde mělo tedy proběhnout odevzdání produktu původního a následně vydání nového. S tímto postupem zákazník nesouhlasil, ovšem přesto si nový kus ke dni 22.11. 2023 na naší pobočce vyzvedl. Výše uvedený produkt byl ze strany naší společnosti vydán jako nový kus, který nebyl v minulosti využíván jiným zákazníkem. Poškozené balení nemusí potvrzovat používíní produktu, jelikož může být způsobeno při manipulaci, nebo následné přepravě. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2023 10:35, před rokem

Spotřebitel doplnil následující:
Děkuji paní Veronice z Alzy za vyjádření, které je ale bohužel lživé.
Oni založili případ jako odstoupení od kupní smlouvy i když jsem s tím nesouhlasil. Výměna na pobočce v Ostravě měla být vedena jako REKLAMACE a nikoli odstoupení od kupní smlouvy. Na mou žádost mi vytvořili nový kód který nebyl veden jako odstoupení od kupní smlouvy ale reklamace. Psal jsem jim že si zboží na pobočce vyzvednu pouze pokud to bude reklamace. Byl jsem tedy stále přesvědčován že to změnili na reklamaci a pod touto záminkou jsem tam jel a vrátil poškozený kus. Když jsem tam přijel, tak jsem zboží měnil pod číslem reklamace, ale Alza to svévolně bez mého vědomí změnila na odstoupení od kupní smlouvy. Ale to až si převzala poškozený produkt. První podezření jsem pojal když mi po odevzdání produktu přišla sms od Alzy že mi vrací peníze dobropisem. Řešení se ale nadále neslo v duchu REKLAMACE a já pořád jednal s tím že se jedná o reklamaci. Bohužel po trochu vyhroceném jednání s pracovníkem Alzy mi donesl teda zaslaný nový produkt, který byl ale podle mě schválně proražen předmětem až na vnitřní krabici. Zřejmě jako pomsta že si tak vehementně dovoluji vzdorovat. Na pobočce ale nebylo to poškození tak moc znát. Když jsem si volal s vaším pracovníkem na lince a chtěl aby mu pracovník Alzy vysvětlil situaci, tak pracovník Alzy se pokoušel navázat komunikaci v domnění že na druhé straně je další pracovník Alzy ze servisu. Když se dozvěděl že je to ale pracovník d testu, tak teatrálně rozhodil rukama a že se s ním odmítá bavit a odešel naštvaně pryč. Zůstal tam pouze asi vedoucí pracovník který se mě snažil uchlácholit že i když je originální obal poškozený, tak je konzole v pořádku. Ten ale měl příjemné klidné vystupování na rozdíl od předchozího běžného pracovníka. Z rozhovoru od pracovníka na Vaší lince vyplynulo že legálně nemohu Alzu donutit k dodání nepoškozeného originálního obalu a že je tedy pouze možnost ponechat si konzoli nebo odstoupit od kupní smlouvy kde by tak dopadl i případný soudní spor. Takže pokud jsem chtěl konzoli PS5 za tuto cenu, musel jsem si předmětnou konzoli převzít. Upozorňuji že to jsem ale udělal v přesvědčení že se jedná o reklamaci a ne odstoupení od kupní smlouvy. V tomto přesvědčení mne utvrdil i pan "vedoucí" kdy po dotazu že jsem měl dostat ještě nějaký reklamační protokol, tak řekl že to mám na tom lístku co mi vydal. S tímto jsem odcházel z pobočky Alzy i tak velmi zklamán a rozrušen. Po návratu domů jsem se velice rozlítil když jsem zjistil že bez mého vědomí na pobočce změnili reklamaci opět na odstoupení od kupní smlouvy i přesto že jsem celou dobu řešil případ jako REKLAMACI i pod číslem reklamace. Nabyl jsem tedy dojmu že se mne Alza tímto podvodem snažila donutit k přebrání nového kusu. Znovu opakuji pro Alzu: Celou dobu jsem to řešil jako reklamaci a vy jste o tom věděli viz naše emailová korespondence, tak prosím přestaňte uvádět lži jako že to bylo odstoupení od kupní smlouvy se kterým jsem nesouhlasil ale přesto jsem nový kus převzal. To vy jste to svými čachry a podvody jednostranně zrušili reklamaci a převedli na odstoupení od kupní smlouvy až po předání produktu. Proto toto beru jako podvodné jednání a klamání zákazníka. Kvůli vám jsem z nervů nemohl v noci spát a ani prášky od tlaku nepomohly. Ze zdravotních důvodů tedy kvůli Vaší aroganci (i když píšete slušné a líbivé řečičky) které ale problém nevyřeší, nemůžu ve při pokračovat aby mě to nestálo život. Samozřejmě taky nechci skončit ve vězení, ale bohužel netuším jak budu reagovat v budoucnu. I když vy jste jednali nelegálně podvodně vůči mě a jiste i vůči dalším zákazníkům a já tedy nevím proč bych měl s vámi jednat jinak, tak i přesto doufám že se nic nestane. Nic ale nemohu zaručit.

Vyjádření dTestu:
Pokud má spotřebitel podezření na nekalé praktiky společnosti, může podat podnět České obchodní inspekci, která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele (https://www.coi.cz/podatelna/).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.11.2023 13:29, před rokem

Dobrý den, děkuji panu Hanákovi za vyjádření. K případu jsem podala vyjádření, které samozřejmě odpovídalo ověřeným informacím. Prosím tedy o stručné sdělení, jaký je požadavek na naši společnost. Za odpověď předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2023 14:47, před rokem

Děkujeme společnosti za informaci. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl stručně sdělit svůj požadavek, jak žádá společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.12.2023 18:40, před rokem


Petr Hanák

Dobrý den, děkuji paní veronice za vyjádření. K případu jste sice podala vyjádření, ale ověření je značně pochybné. Nevím jak jste to ověřovala, ale prohlížením záměrně zmanipulovaných informací pouze ze strany alzy jak byl případ vyřešen a ignorování informací ze strany zákazníka je nesprávný postup.

Chci vědět:
1. Proč jste svévolně změnili reklamaci na odstoupení od kupní smlouvy.
2. Proč byla i druhá krabice poškozená a proč konzole jeví známky rozbalení a používání i když jste ji podle Vašich slov předávali jako novou.
3. Proč tvrdíte že

"Tento případ byl již ze strany naší společnosti řešen v rámci oddělení péče o zákazníky, kdy jsme zákazníkovi na produkt (s poškozeným balením) založili případ odstoupení od kupní smlouvy a objednali jsme pro něj nový kus produktu: "Herní konzole PlayStation 5 + Call of Duty: Modern Warfare III" na naši pobočku. Zde mělo tedy proběhnout odevzdání produktu původního a následně vydání nového. S tímto postupem zákazník nesouhlasil, ovšem přesto si nový kus ke dni 22.11. 2023 na naší pobočce vyzvedl. Výše uvedený produkt byl ze strany naší společnosti vydán jako nový kus, který nebyl v minulosti využíván jiným zákazníkem. Poškozené balení nemusí potvrzovat používíní produktu, jelikož může být způsobeno při manipulaci, nebo následné přepravě."

když jsem zboží přebiral jako reklamaci o čemž jste mě pořád ujišťovali a ne jako odstoupení od kupní smlouvy.

4. Po rozbalení byla proražená i vnitřní krabice evidentně ostrým předmětem a třetí krabice s příslušenstvím byla promáčknutá. HDMI kabel byl evidentně rozbalen a používán a znovu zabalen, a stejně tak i napájecí kabel byl rozbalen a znovu zabalen. Jediný kabel který nebyl rozbalen ale byl zabalen originálně byl nabíjecí usb-c kabel pro ovladač.

5. HDMI kabel byl zaprášený, cca dvě rýhy na koncovce a s patinou z používání.

6. Obsah byl znovu zabalen "halabala" evidentně naštvaným bývalým zákazníkem.

7. Proč tedy pořád tvrdíte ty samé lži?


Je to už více než měsíc a já stále nemohu používat zakoupenou konzoli zatímco vy jste v klidu a dále vyděláváte i na podvádění obyčejných lidí. Bohužel jak se říká "nikdo nic neřeší dokud se nestane něco závažného". Odpověď mi trvala tak dlouho právě protože jsem se musel uklidňovat aby se něco závažného nestalo. Bohužel pokud budete i nadále takhle lhát a podvádět, nemohu zaručit že se něco nestane a budete za to moct Vy. Toto není žádné vyhrožování nebo něco takového, ale pouze upozornění ve smyslu "dodržujte zákony jinak následuje trest" (Pro paranoiky: ano zní to blbě a jinak než si to vykládáte pokud si to vykládáte ve špatném smyslu).


Poždavek: Odpověď na otázky výše, znovu prověření, tentokrát i veškeré elektronické komunikace a pochopení smyslu. A taky přestat lhát a podvádět.


Hezký zbytek dne, Petr Hanák.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.12.2023 15:11, před rokem

Dobrý den, na uvedené dotazy, jsme již panu Hanákovi odpovídali jak v rámci e-mailové komunikace, tak v rámci tohoto portálu. Ze strany naší společnosti byla také panu Hanákovi opakovaně zaslaná omluva s pokusem o vysvětlení situace. Je mi líto, ovšem nemám další vyjádření, které bych k případu podala. Veškeré podané informace jsou ze strany zákazníky navíc stále považovy za chybné, přestože jsem opakovaně potvrdila jejich ověření a správnost. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2023 10:29, před rokem

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.