Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den, dcera Adéla Hudečková si v září objednala instalaci sítí proti hmyzu do oken na ***. Vzhledem k tomu, že se jedná o pronajatý byt, tak při objednávce zdůraznila, že se do oken nesmí vrtat, ani jinak narušit jejich integrita. Pracovníkem firmy jí bylo sděleno, že vyrobí nalepovací sítě. Doba dodání měla být cca 3 týdny. Po 3 týdnech sama kontaktovala olomouckou pobočku- sítě byly již na skladu, dostala tel. číslo na montážního pracovníka pana H. Ten se 3x nedostavil na smluvený termín instalace- 1x se neomluvil vůbec, v dalších případech až dodatečně po uplynutí domluvené doby. V dalším termínu se již technik dostavil, ale chtěl k upevnění sítí do oken vrtat- což dcera odmítla a upozornila na zadání objednávky. Nejdříve jí sděleno, že na její typ oken nelze sítě nalepit- posléze pracovník připustil pochybení a sdělil, že jí zhotoví nalepovací sítě a v brzké době jí je přijdou nainstalovat. Od té doby ( již cca 3 týdny) se snaží s pracovníkem Vaší firmy , panem H., domluvit termín. Bohužel jí buď neodpovídá na SMS, ani na telefonáty, nebo odkazuje na další týden. Dnes jí po opakované intervenci sdělil, že momentálně nemají pracovníky a neví, kdy budou k dispozici.
Na instalaci sítí dcera čeká již více než 2 měsíce, opakovaně nebyl dodržen domluvený termín a tím došlo k promarnění času dcery bez odpovídající náhrady. Komunikace pracovníků Vaší firmy je zcela nedostatečná. Musím bohužel konstatovat, že s takto neprofesionálním přístupem jsem se doposud nesetkala. Přesto doufám, že dojde v brzké době k úspěšnému dokončení objednávky.
Zdravím prim.MUDr. Hudečková.
č. objednávky OBJ20231567
dokončení objednané instalace sítí do oken
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.