Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dejte si prosím pozor při vratkách v Lelosi. Pokud vrácíte zboží zpět na firmu, tak Vám peníze pošlou z mezinárodního účtu, z kterého Vám banka strhne další poplatek. Samozřejmě zaplatíte buď poštovné zpět nebo si strhnout 90 kč za GLS. V podmínkách vrácení by mělo být uvedeno, že platba bude zasílána zpět z mezinárodního účtu!!! Firma poslala informaci, že poplatek si strhla banka a oni poslali plnou cenu.
doplatek do plné ceny vratky
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel. V případě, že však spotřebitel odstupuje pouze od části objednávky, vrací podnikatel spotřebiteli pouze cenu za vrácené zboží.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Rozdiel bol pravdepodobne zapríčinený výmenným kurzom medzi našim eurovým bankovým účtom a zákazníčkinim účtom v českých korunách, alebo poplatkom zákazníčkinej banky. Ak sa jedná o kurzový rozdiel, zákazníčke samozrejme čiastku kompenzujeme, stačí, keď nám pošle potvrdenie o prijatej platbe z internet bankingu na email info@lelosi.cz - o ktorý sme ju už požiadali cez email.
Dobrý den, firma navrhla vrácení formou poukázky nebo vrácení rozdílu částky na účet. Emailem ze dne 24.11.2023.
Rozhodla jsem se vrátit částku na účet a do dnešního dne mi žádné peníze nedošly.
Zdraví, Tlolková
Dobrý deň, pani Tlolková,
ospravedlňujeme sa za dlhšie spracovanie tejto požiadavky. Preverila som stav situácie, peniaze by ste mali mať na účte v pribehu nasledujúcich dní.
Hodnocení: