Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#72178Letenky, odbaveni.....

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.11.2023, před rokem

Hana Charvatova

Znění stížnosti

Jsem po navratu ze zajezdu Mauricius Reunion , poznej vanilkove ostrovy. Kdyz pominu komunikaci s prodavajici, ktera nejdriv napsala spatne cislo pasu, nebyla schopna do systemu zadat vissi zaplacenou zalohu nez ma prenastaveno a doklad o zaplaceni jsem z ni lomcovala pisemne. Doklady k odbaveni byla katastrofa. Jen cislo a cas letu. Kde na nas bude cekat pruvodce jmeno hotelu v prvni destinaci, ktery se pise do priletove karty, kdee jjsou dalsi letenky k preletum...des. nic az po me urgenci. To, ze se priletova a zdravotni karta vyplnuje a to elektronicky jsem se dozvedela az na letisti od pani na odbav.prepazce. Ani pruvodkyne nevedela. Take jsme zjistili, ze na vsech letech vsichni ledime jinde v letadlech na vsech letech. Cedok je zcela neschopny se timto pro sve zakazniky zabyvat. Let zpet jsme si rezervovali sami. Jenze to jde jen 48 hodin pred letem. Ne vzdy se to tim padem povede . U Cedoku mam zakoupeny zajezd na Duben Dubai. Zazadala jsem pisemne ck , zdali mi mista v letadlech zarezrevuji, aby jsme sedeli pohromade. Mam totiz obcasne zdravotni problem,, tak aby byl nekdo pobliz a svete div se, ck toto nedela. Tyden pred odletem vam zaslou rezervacni kod a zkuste to sami...haha...a opet...brana je otevrena 48 hodin pred odletem. Mozna to zvladnu, pokud uz nebudou mista plna a rezervovana na let do destinace, ale pc sebou na let domu nepovezu a z mobilu toto provest nejde. Jine ck svym zakaznikum mista rezervuji... letam casto. Timto zajezdem s ck koncim a uz s ni nikdy ma rodina nikam nepoleti. Charvatova Hana,


Požadované řešení

Reakce je jasna. Ck ma svym klientum zajistit mista v letadle, obzvlast kdyz vcas zadaji o tuto vec. I kdyby ji mel Cedok zpoplatnit, ale ne odmitnout lidi a zarid si sam... a pri zasilani info k zajezdu je dobre pamatovat na zakladni info. Jako je jmeno, kontakt a kde se mame sejit s pruvodcem, popripade info k vyplneni formularu, treba jmeno hotelu s adresou...atd...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2023 13:34, před rokem

Obecně k vadám zájezdu:
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Zájezd má vadu, není-li některá ze služeb poskytována v souladu se smlouvou dle § 2537 odst. 1 občanského zákoníku. Služby delegáta cestovní kanceláře jsou součástí služeb cestovní kanceláře v rámci pořádání zájezdu a mohou tedy být i předmětem reklamace.

Existenci vad je nutné doložit. Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.

V souladu s ustanovením § 2537 odst. 2 občanského zákoníku je třeba vytknout vadu pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, což se nejčastěji řeší prostřednictvím přiděleného delegáta, s kterým je nutno sepsat zápis o vadě zájezdu, kterým pak bude spotřebitel po návratu argumentovat u pořadatele zájezdu jako takového a požadovat nápravu nebo slevu z ceny zájezdu v souladu s ustanovením § 2540 odst. 1 občanského zákoníku.

Pro výpočet výše nároku (procentuální slevy) je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Sleva se počítá z ceny zájezdu.

K odbavení na letišti:
Pořadatel dle § 2529 občanského zákoníku sdělí spotřebiteli nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu zejména údaje o plánovaných časech odjezdu, popřípadě o lhůtách pro odbavení, plánovaných časech zastávek, dopravním spojení a příjezdu. Spolu s těmito údaji předá pořadatel zákazníkovi v téže lhůtě taktéž nezbytné stvrzenky, poukázky a přepravní doklady, zejména letenku, poukaz k ubytování nebo stravování, doklad nutný pro poskytnutí fakultativních výletů nebo jiný doklad, jehož je pro uskutečnění zájezdu třeba.

Cestovní kancelář je povinna zařídit cestu tam i zpět. Pokud se však spotřebitel předem s cestovní kanceláří nedomluví na místech k sezení v letadle, budou místa k sezení v letadle přiřazovány cestujícím až při odbavení na letišti, popř. online. Existuje tedy možnost požádat o konkrétní místo v letadle při odbavení u přepážky na letišti, ale je pravděpodobné, že toto místo již bude obsazeno. Pokud však cestující dorazí na letiště s dostatečným předstihem před odletem, zvýší si šanci na získání konkrétního sedadla a na to, že bude sedět blízko svých spolucestujících.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 13:26, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.