Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#721922 x zaplacenáčtvrtletní aplikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
21.11.2023, před rokem

Ivo Kostiha

Znění stížnosti

Dnes ráno v 9,39 jsem na Masarykově nádraží zaplatil kartou 666,-Kč za čtvrtletní aplikaci na InKartě (účtenka PRODEJ číslo ***). Paní za okénkem se ale aplikaci nepodařilo nahrát na InkKartu a proto účtenku v 9,40 stornovala účtenkou NÁVRAT č. *** opět na částku 666,-Kč. Poté učinila druhý pokus, ten už se povedl na kartu nahrát a tak jsem opětna její výzvu zaplatil v 9,42 hodin kartou 666,Kč (účtenka PRODEJ číslo ***)
Problém je ale v tom, že z účtu mi bylo odepsáno 2 x 666,-Kč a storno (účtenka NÁVRAT č.***) mi na účet vráceno nebylo. Žádám proto o vrácení částky 666,-Kč zpět na můj účet, protože ve svém výsledku jsem čtvrtletní aplikaci zaplatil dvakrát. Chtěl jsem to řešit s paní u okénka, ale s tou není domluva možná, protože mě posílala nejprve do spořitelny (moje banka), potom do ČSOB (banka ČD), když evidentně je chyba na její straně.

Prosím odpověď zaslat na mail *** a sdělení, zda chcete poslat naskenované všechny 3 zmiňopvané účtenky, doklad o zakoupené aplikaci a výpis z mého účtu, kde je vidět, že tam jsou jenom dvě platby 666,-Kč. Zdraví Ivo Kostiha


Požadované řešení

vrátit 666,-Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2023 15:08, před rokem

V tomto případě, kdy byla spotřebiteli částka stržena dvakrát, by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Jelikož bylo provedeno storno první platby, je možné, že převod platby zpátky na účet spotřebitele potrvá. Pokud by k převodu nedošlo, je vhodné se obrátit nejdříve na banku s dokladem ohledně návratu peněžní částky, který spotřebitel obdržel na přepážce od zaměstnankyně společnosti České dráhy, a.s. Jestliže by banka potvrdila spotřebiteli, že ke stornu nedošlo, je následně třeba obrátit se na společnost České dráhy, a.s. s výzvou k navrácení peněžních prostředků.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.