Společnost


SMARTOMAT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72198Neuznání reklamace při neshodě popisu výrobku se skutečností

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.11.2023, před rokem

Jiří Polák

Znění stížnosti

Děti mi jako dárek koupily chytré hodinky. Po čase jsem zjistil, že hodinky někdy neukazují správný čas a že se z nich ztrácí naměřená data (kroky, spánek).
Konzultoval jsem situaci prostřednictvím e-mailu s obchodem, a postupně zjistil, že je to podle nich správné chování, protože hodinky musí být spojeny pomocí Bluetooth s mobilem.
Přitom na stránce produktu není ani zmínka o tom, že by byly hodinky závislé na připojeném telefonu a že by bez telefonu mohly ukazoat nesprávný čas.
Popis produktu považuji za klamavý a navrhl jsem v e-mailu reklamaci s vrácením peněz. To bylo zamítnuto.

Matoucí je nejen popis produktu, ale i komunikace se zákaznickou podporou. neustále hovor stáčely k mému telefonu a prý telefon může za to, že se hodinky nechovají správně.
Podle podpory je, jak jsem pochopil, nutné mít neustále připojený telefon. Dokonce mi v jedné odpovědi i lhali. Prý "Hodinky nemají paměť, veškerá data se tedy přesunou o půlnoci do aplikace WearPro, poté se naměřená data v hodinkách vynulují."
To je samozřejmě nesmysl, žádný počítač by bez paměti nemohl pracovat. Hodinky navíc mají paměti hodně, protože umožňují nahrávat vlastní obrázky pro cifeník.

Celou e-mailovou komunikaci v případě potřeby zkopíruji.


Produkt

ARMODD Squarz 11 Pro černá


Požadované řešení

Chci vrátit peníze. Hodinky, na které se nemohu spolehnout, že ukazují správný čas, jsou mi k ničemu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2023 15:13, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 13:27, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.