Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před létem jsme v domě rekonstruovali fasádu. Jedná se o obytný panelový dům na Praze 4, který je ve správě SVJ. Součástí rekonstrukce fasády byla i výměna parapetů.
Po opravě fasády jsem zjistila, že mám část rámu okna poškozené. Došlo k odlomení části rámu ve spodní části rámu a tím i odkrytí vnitřní komory.
Přes SVJ jsme se snažili se stavební firmou řešit vzniklý problém. Stavební firma ovšem se brání, že není možné, že by rám poškodili oni. Ale svalují vinu na špatně instalované původní parapety a domnívají se, že poškodit rám musela firma, která před 10 lety nová okna instalovala. Okno bylo před rekonstrukcí fasády domu v perfektním stavu a žádné závady si nejsem vědoma.
Bohužel firma nabízí malou finanční náhradu 2000 Kč a "opravu" okna přilepením lišty, která zakryje poškození rámu Ale s tím úplně nesouhlasím. Konzultovala jsem s výrobcem oken VEKA, od kterých mám okna v celém bytě, že oprava není možná. Žádám, ale od společnosti kompenzaci ve výši ceny nového okna, které se pohybuje kolem 15.000 Kč a náhradu za instalaci včetně úpravy fasády do původního stavu.
plastové okno VEKA Perfectline 70
Žádám výměnu okna za nové nebo odpovídající výši kompenzace za nákup a instalaci okna včetně úvedení fasády do původního stavu.
|
Tweet |
Byla-li během provádění díla (rekonstrukce fasády) způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Poškozená strana však musí prokázat výši škody a příčinnou souvislost mezi porušením povinnosti a následkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.