Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
'Zádám o vrácení těchto plateb:
13.12.2021 - *** - částka 660 Kč
13.12.2021 - *** - částka 768 Kč
13.12.2021 - *** - částka 1462 Kč
13.12.2021 - *** - částka 1462 Kč
13.11.2022 - *** - částka 1390 Kč
13.11.2022 - *** - částka 1390 Kč
22.11.2022 - *** - částka 1290 Kč
22.11.2022 - *** - částka 1690 Kč
22.02.2023 - *** - částka 1290 Kč
20.08.2023 - *** - částka 1180 Kč
07.11.2023 - *** - částka 1290 Kč
07.11.2023 - *** - částka 1690 Kč
08.11.2023 - *** - částka 990 Kč
08.11.2023 - *** - částka 1390 Kč
08.11.2023 - *** - částka 1390 Kč
08.11.2023 - *** - částka 990 Kč
Prosím o vrácení neoprávněně stažených plateb na číslo účtu *** vedený na jméno Lambert MItas.
|
Tweet |
V případě, že si podnikatel nechává strhávat platby, musí k tomu mít právní důvod. Pokud by takový důvod neměl, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Jednou z možností ukončení strhávání plateb může být zablokování těchto plateb, nicméně zablokování plateb jako takové nemusí být nejvhodnějším řešením. Pokud by totiž závazek existoval, měl by podnikatel právo na tyto platby a jejich neplacením by nemusel být závazek ukončen, tudíž spotřebiteli by vzrůstaly dluhy vůči společnosti.
Doporučujeme tedy preventivně smlouvu vypovědět - tím nedojde k uznání nároku společnosti a zároveň dojde (po uplynutí výpovědní doby) k ukončení závazku. V průběhu výpovědní doby jsou strany stále povinny plnit. Spotřebitel musí platit a podnikatel musí dodávat obsah, ke kterému se zavázal.
Bezdůvodné obohacení lze po podnikateli požadovat zasláním předžalobní výzvy dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Kontakty na společnost AVAST Software s.r.o.:
- kontaktní formulář: https://support.avast.com/cs-cz,
- adresa: Pikrtova 1737/1a, Praha 140 00.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.