Počet nahlášených stížností: | 444 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 7 |
POZDRAVLJENI, KOT BEREM JE ZELO VELIKO PRITOŽB, OZIROMA OGULJUFANIH LJUDI. IN ENA MED NJIMI SEM TUDI JA. PRVO SEM NAROCILA KOPALKE, DOBILA PA NEKAJ CISTO DRUGEGA IN TO OD PODJETJA KITAJSKEGA COMPLAINT_zp021a163.com. Kontaktirala sem z gospodom in mi je obljubil da mi bo vrnil denar. Vrnila sem paket na vas naslov Packeta, in poslala pisno na Complaint z reklamacijo VUCH, vendar ni odgovora, in niti denarja. Drugič sem naročila jakno ki je na spletu zelo lepo izgledala. ko pa sem prejela paketje bilo v njemu mala jopica ki sploh ni bila podobna spletnemu naročilu, tudi tu sem probala poiskati kontakt, pa ni mogoče.Ponovno sem naredila reklamacijo in poslala paket nazaj, vendar do danes ni odgovora, niti denarja. vsekakor, trma dvema prevarantoma bom sledila in opozarjala ljudi da ne nasedajo. MISLIM DA BI BILA TUDI VAŠA DOLŽNOST DA TEMA DVEMA PODJETJEM PREPREČITE POŠILJANJE PAKETOV. KER BODO ŠE NAPREJ GOLJUFALI LJUDI PO CELI EVROPI, IN ŠE TO TO SO V VEČIN KITAJCI.
POŠILJATELJ COMPLAINT_zp021a163.com naročene kopalke plačala po povzetju. DO SEDAJ NISEM DOBILA NE ODGOVORA, NE DENAR. DRUGO PODJETJE After-sales email:2859750939@qq.com whatAPP. edaj nisem dobila odgovora. sedaj nisem dobila odgovora, niti denarja. DRugo podjetje AFTER-SALES email: 285975093 sedeaj nisem dobila odgovora niti denarja. drugo podjetje. AFTER-SALES email edaj nisem dobila nobenega odgovora, niti denarja.
Zelim samo da mi vrnejo moje plačilo, naredila sem reklamacijo in oba paketa poslala na podjetje Packeta
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz funguje v českém jazyce - z tohoto důvodu bude i naše vyjádření v češtině.
Máme za to, že společnost Zásilkovna s.r.o. je v tomto případě pouze dodavatelem, nikoliv prodávajícím. Vzhledem k obdobným stížnostem se domníváme, že toto podání směřuje ke společnosti, která provozuje e-shop rdukaa.com a násl., proto jsme ji za subjekt označili.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop či prodávajícího, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Je také možné transakci reklamovat u své banky, kde s pomocí chargebacku lze za určitých podmínek získat peníze zpět.
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Jestliže by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.