Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od 30.9.2023 nefunguje stravenková karta Benefitka, kterou provozuje spol. SatisPoll s.r.o. a peníze na ní spravuje spol. Prepaid solutions a.s. Dle VOP spol. SatisPoll jsou peníze nahrané na kartu Benefitka pohledávkou držitele karty za spol. Prepaid solutions a.s.
Dle reklamačního řádu Prepaid solutions a.s. jsem odeslala výpověď smlouvy a požadavkem na vyplacení zůstatku na kartě na můj bankovní účet (společně jako ostatní kolegové z práce) doporučeným dopisem na adresu Prepaid solutions a.s. Dopisy se tento týden začínají postupně vracet jako nevyzvednuté.
Domnívám se, že mohlo dojít ke zpronevěře popř. poškození věřitele. Z titulu funkce karty Benefitka neměla spol. Prepaid solutions a.s. s penězi jiné dispoziční právo (investice) než proplácení čerpaných peněz. Prepaid solutions a.s. se internetových stránkách odkazuje na technický probléme jejich partnera, který nemůže nadále likvidovat platby v českých korunách. To ale nebrání vyplacení zůstatků finančních prostředků na kartě.
Do Prepaid solutions a.s. se není možné dovolat, na maily také nereagují. doporučenou poštu nepřebírají.
Podnět na ČNB byl také již zaslán.
karta vydavatele elektronických peněz
vyplacení zůstatku na kartě na bankovní účet
|
Tweet |
Dle reklamačního řádu společnosti Prepaid Solutions a.s. (dostupného zde: https://www.freepay.cz/upload/file/20220701-reklamacni-rad-ps.pdf) platí, že "každý klient společnosti PREPAID SOLUTIONS, a.s. má právo reklamovat skutečnosti, které jsou předmětem smluvního vztahu a u kterých se klient domnívá, že byly ze strany PREPAID SOLUTIONS, a.s. splněny nedostatečně, nekvalitně nebo nebyly splněny vůbec."
Dále je zde uvedeno, že stížnosti a reklamace mohou klienti podat buď:
a. Písemně: Prepaid Solutions a.s., Vodičkova 791/41, Praha 1, 110 00
b. Elektronicky: reklamace@prepaid-solutions.cz
c. Telefonicky: +420 234 102 101
Společnost odpověď na stížnost či reklamaci poskytne spotřebiteli ve lhůtě do 30 kalendářních dní. Odpověď na reklamaci v souvislosti s poskytováním platebních služeb/vydáváním elektronických peněz PREPAID SOLUTIONS, a.s. poskytne spotřebiteli do 15 pracovních dnů od jejího obdržení, přičemž odpověď poskytne společnost stejným způsobem, jakým spotřebitel stížnost/reklamaci uplatnil.
Proti způsobu vyřešení reklamace nebo stížnosti PREPAID SOLUTIONS, a.s., může klient podat stížnost u kontrolního orgánu – České národní banky, a to
- Písemně: Na Příkopě 28, Praha 1, 115 03
- Telefonicky: +420 224 414 359
- Fax: +420 224 412 261
- Elektronicky: spotrebitel@cnb.cz
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.