Počet nahlášených stížností: | 26 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den
při žádosti o dálniční známku došlo k chybě v datu začátku platnosti dálniční slovenské známky.
V mé žádosti jsem uvedl začátek platnosti 23.11.2023 a potvrzení o úhradě a začátku platnosti mi do mailu přišlo na termín 25.11.2023.
Jedná se o vozidlo spz: ***
zadavatel: Jan Michel
kontakt: telefon ***
***
chtěl bych vás požádat o změnu platnosti a to od 23.11.2023
|
Tweet |
Pokud spotřebitel zadal údaje správně ale byla mu dodána dálniční známka se špatným datem, jedná se o vadné plnění, které může spotřebitel reklamovat.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že vady dodávky musí být reklamovány bez zbytečného odkladu po jejich zjištění a v případě úplného uhrazení objednávky objednatelem. Reklamace se uplatňuje vždy písemně s doručením na emailovou adresu info@czdalnice.cz.
Reklamace však nelze uplatnit na případy vzniklé zasláním chybných údajů objednatelem či třetí osobou (tedy pokud by datum začátku platnosti zadal chybně spotřebitel) a na případy způsobené neodvratitelnými událostmi (vyšší mocí). Objednavatel může pouze poslat žádost na změnu spz v případě změny spz na konkrétním vozidle, která je zpoplatněná částkou 150 kč, změna spz musí být zapsaná ve velkém technickém průkazu, kterou zájemce o změnu musí zaslat dodavateli. Dále v případě, že má dodavatel možnost, je možné požádat o refundaci nákupu v případě: duplicitní objednávky (identická známka s krytím platností), špatně uvedené země registrace nebo neexistující spz, v těchto případech je změna zpoplatněná částkou 100 Kč. Dodavatel může a nemusí takovéto změně vyhovět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.