Společnost


Petra Čulaková

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72247Žádost o pomoc ve věci nedodržení dohodnutých podmínek v penzionu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.11.2023, před rokem

Lucie Šimečková

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás se žádostí o pomoc. Pro sebe a přítele jsem hledala penzion, kde bychom mohli uplatnit zaměstnanecké FKSP ve výši 8500 Kč pro každého. Jelikož jsem dostala doporučení na penzion EM Garni, tak jsem do penzionu zaslala poptávku, že se nám líbí romantický balíček a zda není problém s bezlepkovou dietou - viz princ screen v příloze.

Bylo mi odpovězeno, že mnou požadovaný penzion je nyní nedostupný, ale byla mi nabídnuta náhrada s tím, že není problém poskytnout ten stejný balíček. Po následné domluvě byla vystavena faktura na částku 8400 Kč, kde je v ceně romantický balíček + bezlepková dieta pro jednu osobu + obědy navíc. Bohužel faktura je vystavena pouze na danou částku a již tam není blíže specifikováno za co přesně je vystavena.

Po příjezdu na penzion nás pan majitel osobně ubytoval mezi dveřmi. Jelikož jsem žila v domnění, že máme zaplacený balíček, kde je odpolední káva s dezertem + možnost čerpání služeb jako je sauna. Bylo mi řečeno, že sauna nefunguje a že žádné takové odpolední kávy se zde v penzionu nedělají. Posléze jsem tedy připomněla, že pak máme 3 chodovou večeři, kterou potřebuji bezlepkovou. Pan majitel se začal rozčilovat, že se dieta musí objednávat předem a že penzion na tohle není vybavený. Ihned jsem odpověděla a názorně mu ukázala , že ihned v prvním e-mailu jsem upozorňovala, že mám bezlepkovou dietu. Po pár dohadech jsem bohužel zjistila, že pan majitel údajně v penzionu žádný romantický balíček nenabízí a že námi očekávané služby nelze splnit, protože tu nemají vybavení.

Řekl, že nám může maximálně objednat maséra, udělat lehkou snídani a večeři, kterou si sníme na pokoji (kde není ani jídelní stůl). Ovšem slíbené snídaně formou švédských stolů nebudou, protože má málo lidí a pro dva lidi se nevyplatí chystat tolik jídla. Následně jsem ho tedy opět žádala o nějakou kompenzaci či domluvu, protože on má naše peníze a my očekáváme, že penzion dodrží co bylo domluvené.

Na to mi pan majitel řekl, že když jsem si něco domluvila s paní provozní, tak to mám řešit s ní, že je to můj problém. Že on o ničem takovém neví a je ochoten nám nabídnout část služeb, které penzion umožňuje. (lehká snídaně, nějaký chod k večeří na pokoj, kde není ani jídelní stůl a objednání maséra, který dojede, ale masáž nám udělá v pokoji, kde máme ubytování, protože tu jiné prostory nejsou)

Následovala další debata s domluvou, že máme počkat do rána a následně se domluvíme co a jak, protože si majitel musí zjistit, co nám paní provozní naslibovala. Ráno přišel s tím, že můžeme klidně odjet, ale on nám nevrátí vůbec nic, jelikož díky nám přišel o možný zisk a nemůže za to, že nám paní provozní naslibovala něco jiného, než je v možnostech penzionu a at se obrátíme na ní. Tak jsem obratem volala já a ta mě zase odkázala na svého šéfa.

Po 2 prohádaných hodinách přišla jeho dcera, která během 5 minut pochopila, kde je problém a řekla nám ať vyčkáme, že nám majitel peníze vrátí, že se tohle nestalo poprvé.

Jenomže pan majitel neměl hotovost, tak nám řekl, že se nám do 14 dní ozve jak se to bude řešit. Nechtěla jsem bez jakéhokoliv dobropisu z penzionu odjet, ale on ho samozřejmě vystavit nechtěl a stále nechce.

Nyní je situace taková, že jsme v penzionu stále - bez jídla i služeb a pan majitel zadržuje 17000 Kč a dle jeho slov naprosto oprávněně, protože jsme si objednali pobyt v jeho penzionu a on má nárok nechat si peníze i když nic z toho ,, nechceme`` využít,

Do slova nás vydírá, že musíme peníze zde u něj vyčerpat ač není kde. Sauna nefunguje, maséra zde nemají, obědy vůbec neposkytují a večeře vaří jeho dcera v pokoji nad námi, což by problém nebyl, ale je problém s moji bezlepkovou dietu.

S jeho dcerou se dá rozumně mluvit, bohužel ona nemá rozhodující slovo a peníze mi vrátit nemůže. Je možné si od ní nechat něco podepsat a řešit to následovně? My jsme naprosto v pasti. Nemáme služby, nemáme peníze a pan majitel se nám směje do obličeje, že nás tu nikdo nedrží a do slova říká ,, jedte do ***``.

Dnes jsem v průběhu dne volala na podporu ČOI, kde mi paní poradila, abych oficiálně zaslala žádost o odstoupení od smlouvy. To jsem učinila. Pan majitel mi na to odepsal, že nic není problém (viz email), ale reálně se nic neděje. Jsme celý den zavřený na pokoji a žádné služby od něj nemáme. Vysmívá se nám do obličeje a jednání s ním je naprosto katastrofické.

My samozřejmě chceme uhradit pobyt, ač nás tu drží vydíráním, protože tu noc tu bohužel trávíme, ale bojujeme o vrácení zbylých peněz, protože penzion inzeruje a ,, prodává`` lživé nabídky. Co jsme měli zaplacené se nám nedostalo, ale přesto se nám pan majitel vysmívá, že nám to stejně naúčtuje, protože to bylo objednané. Občas mi přijde, že je z jiného světa, protože v jednu chvilku tvrdí A a následně to vyvrací.

Moc Vás prosím o radu jak máme postupovat. Bez jakéhokoliv papíru nechceme odjíždět, protože je nám jasné, že to z majitele nic nedostaneme.

S poděkováním a pozdravem Mgr. Lucie ŠIMEČKOVÁ


Produkt

Majiteli bylo zasláno 1700Kč za romantický balíček, který nám byl přes e-mail nabídnut


Požadované řešení

romantický balíček obsahuje následující:
3x romantické ubytování ve dvoulůžkovém pokoji
3x snídaně formou švédských stolů pro dva
1x romantický oběd při svíčkách
3x tříchodová večeře pro dva
romantická výzdoba svíčkami a květinami
1x láhev sektu nebo vína
1x klasická masáž šíje a zad pro dva nebo léčívý rašelinový zábal zad
1x 45 minut v infrasauně
1x parafínový zábal na ruce pro dva
1x konzumace teplých nápojů a dezertů v čase od 15:00 do 1600
20% sleva na procedury
10% sleva na nápoje v restauracích
možnost zapůjčení Nordic walking holí zdarma

Z výše uvedeno nám bylo poskytnuto POUZE
- ubytování ve dvoulůžkovém pokoji
- DVOUCHODOVÁ večeře pro dva
- snídaně o chlebu, máslu a 4 plátcích sýra a šunky ( vše ostatní bylo na vyžádání, jelikož jsme prý pouze dva, tak se pan majitel s tím
nechce chystat)

Náš požadavek byl vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2023 08:32, před rokem

Spotřebitel může službu reklamovat, pokud neodpovídala svými smluvenými nebo spravedlivě očekávanými vlastnostmi a zároveň požadovat po ubytování náhradu prostřednictvím snížení ceny za ubytování, dle § 2326 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Mimo to zákon umožňuje spotřebiteli smlouvu o ubytování předčasně vypovědět, dle § 2330 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.

Obecně navíc platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli slíbeno, že mu budou vráceny finanční prostředky, mělo by se tak skutečně stát. Příslib vrácení finančních prostředků je přitom vhodné mít v písemné podobě.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 13:39, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.