Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupili jsme gauč v lednu 2022. Již několik týdnů se rozkládací část propadává. Zasilala jsem fotky a videa. Pan v e-mailu byl velice zdvořilý, odpověď vždy velmi rychlá. Reklamaci uznali a že pošlou tu část, která se propadává. S tím ale, ze záruka konci za nějaké 2-3 měsíce a pokud se to stane znovu, mám smůlu. Ráda bych gauč vrátila a dostala peníze nazpět, protože nevěřím, ze se to po case nestane znovu, když se jen vymění ta jedna část. Celé to proste vypadne z kolejnice. Zatím jsem napsala e-mail, jestli se dá delat něco jiného a čekám na odpověď. Gauč byl zakoupen přes internet, přijel už s roztrhlym polstarem a odreninou, byla jsem ale z gauce nadšena, takže jsem už dal nechtěla nic řešit a bohužel jsem nereklamovala už tehdy. Další věc je, ze když jsme gauč objednávali, tak byla lhůta 6 týdnů a náhle po asi tydnu jsme ho měli doma, což mi taky přijde podezřelé vzhledem k tomu, že byl roztrhlý ten polstar a teď se děje toto. Pokud byl produkt vystavený, nikdo mě neinformoval a produkt bych nevzala.
Ptám se tedy, zda se v teto situaci dá něco delat, abychom dostali peníze a gauč vrátili? Předem diky za odpověď.
Částečně uznána reklamace, gauč genoa, číslo produktu 152-0201/005
Vrátit peníze a gauč vrátit výrobci
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Pokud by tedy bylo dodání nového zboží nebo odstoupení od smlouvy nepřiměřeně nákladné oproti opravě zboží, může podnikatel zvolit opravu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
záležitost nás velmi mrzí, nicméně fakta jsou jednoznačná - reklamace podána 15.11.2023. Od zákazníka vyžádány podklady k reklamaci. Reklamace z naší strany na rozklad byla uznána a bude řešena výměnou rozkladu za nový. Jako prodejce máme v záruční lhůtě nárok na odstranění vady nebo případně provést výměnu vadného dílů. V tomto případě není adekvátní kompletní výměna celé sedací soupravy nebo odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Na tomto vyjádření trváme.
Děkujeme za pochopení.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření, které je v souladu s naším stanoviskem. Jestliže dojde výměnou vadných dílů k vyřešení problému s propadáváním, půjde dle našeho názoru o řádné vyřízení reklamace.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na výše uvedené reagovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.