Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tímto emailem vyjadřuji s odstupem několika dní naprosto zásadní nesouhlas s průběhem reklamačního řízení interního disku SEAGATE Iron Wolf 16TB, jež byl součástí nové pracovní stanice v hodnotě cca. 12.000 Kč dodané Vaší společností kolem 20. září 2023.
Na začátku se pokusím explicitně rekapitulovat vzájemný obchodní vztah spojený s dodávkou této nové pracovní stanice Jako dlouhodobý zákazník Mironetu v oblasti nákupu inženýrských a výpočtových pracovních stanic jsem byl 20 let zvyklý na velmi precizní technický přístup dodavatele podpořený velmi profesionálním servisem vše orámované rozumnou cenovou politikou.
Pro stavbu této pracovní stanice mě oslovila relativně rozumná cenová nabídka CZC s příslibem vysoce erudovaných technických a pozáručních služeb ze strany společnosti CZC. Z tohoto důvodu byla stavba této výpočtové technické stanice přiklepnuta Vaší společnosti, kdy už průběh montáže byl poznamenaný několika problematickými faktory, které jsem úplně neočekával. Jednalo se zejména o následující předmětné body:
1. Celé testování systému proběhlo na Windows 11, i když v zadávací dokumentaci jsem výslovně požadoval Windows 10 Pro 22H2. Nakonec jsem akceptoval a výsledkem předání systému byl pouze Váš formální papír s výsledky testů na Windows 11, ale pracovní stanice byla logicky předaná bez systému (jde to ale akceptovat)
2. Během finalizace nabídkové fáze došlo ke zvýšení ceny pod heslem kurzových změn (i když v září byl poměr CZ/USD relativně stabilní) zejména v oblasti disků ( jde to ale akceptovat)
3. I přes relativně podrobný Request manual z mé strany pro sestavení WS bylo uložení SATA disků zvoelno v zadní straně Fractalu pravděpodobně s ohledem na průběh proudění vzduchu v rámci boxu (také se dalo nějak akceptovat)
Takže všechny výše uvedené body byly s menšími výhradami z mé strany následně akceptovány a pracovní stanice byla dodána kolem 20. září 2023 do Prahy s příslušnými papíry, ale bez jakékoliv kontroly výsledku této montáže. (to už je rozdíl proti Mironetu).
Nyní k podstatě věci. Pracovní stanice z mé strany byla otevřená pouze jednou, kdy jsem vedle 3 SSD PCIE5 disků doinstalovat do poslední pozice nový Samsung SSD 4 TB, což je v odlišných místech, než jsou instalovány záložní SATA disky Seagate IronWolf Pro. Tyto disky jsou předurčeny jako záložní disky bez jakékoliv manipulace s těmto disky. Na dotčeném disku byly během instalace systému a následných inženýrských aplikací byly umísťovány zálohy celého systému ve formě IMAGE souborů, takže se bavíme cca. Terabytových zálohách. Dotčený disk Seagate pracoval bez jakékoliv manipulace bez problémů cca. 1.5 měsíce, než kompletně odešel i s těmito zálohami. Takže pokud sumarizujeme nyní fungování tohoto disku, tak se dostáváme k těmto bodům:
1. Tento SATA disk nikdy neprošel jakoukoliv kontrolou předání ze strany společnosti CZC vůči zákazníkovi
2. V předaném materiálu nebyly žádné krabice nebo zbyly montážní materiál k těmto SATA diskům
3. Tento sata disk je správně namontován v šuplíku pomocí antivibračních podložek a vysouvá se na ližinách, což už pregnantně definuje, že není možné jeho jakékoliv poškození při manipulaci ve skříni
4. SATA disk nebyl po celo dobu jeho krátké životnosti v procesu jeho přemístění nebo jakékoliv jiné činnosti, byl určen na dlouhodobé zálohy
5. Tento SATA disk byl předurčen na dlouhodobé archivace rozsáhlých souborů
6. Tento SATA disk nebyl nikdy fyzicky odkontrolován z pohledu jeho dodávky
7. Jedině vyjmutí disku ze svého boxu proběhlo při jeho fatálním exitu, kdy byl disk vložen okamžitě do příslušné krabice a předán na Vaší pobočce
Takže pokud nyní shrneme celý průběh života tohoto disku a jeho putování na cestě CZC – Zákazník – CZC – a opět Zákazník, dostaneme se k tomuto schématu:
1. CZC zaslalo celou pracovní stanici s papírovou deklarací její funkčnosti na Windows 11, ale například bez zbylého montážního materiálu na uvedené SATA disky ( byly skutečně nové nebo použité)
2. Dotčení SATA disk byl po celou dobu jeho životnosti na místě montáže bez jakékoliv další manipulace (je poškození disku už z montáže ?)
3. Disk byl předán ve speciální krabici na Vaší pobočce Vinohrady bez jakýchkoliv výhrad ohledně jeho mechanického poškození s tím, že mi byla krabice vrácena (v čem byl posléze přepraven do Příbrami ?)
Takže závěrem, pokud společnost CZC nechce tvrdit, že jsem si tento SATA disk sám a úmyslně poškodil (neúmyslně to technicky skutečně nejde), tak jakékoliv možné mechanické poškození tohoto SATA disku jde implicitně za společností CZC, pokud vůbec toto poškození mělo vliv na exit tohoto disku.
Tímto emailem společnost CZC vyzývám k opětovnému posouzení této reklamace nebo k prohlášení, že jsem si tento disk poškodil úmyslně, protože jiná varianta neúmyslného poškození je naprosto vyloučena. Vzhledem ke způsobu dikce a interpretace v rámci Vašeho reklamačního protokolu jsem rozhodnutý vést tento proces všemi legislativními možnostmi, které mi právní řád dovoluje. Ve výsledku ještě zdůrazňuji, že naprosto nesouhlasím s reklamačním vyjádřením a logikou společnosti CZC vůči této reklamaci.
Děkuji Vám za případnou evaluaci tohoto procesu
T. Klecker
Jde o záložní nový disk v nové pracovní stanici, jež fungoval jenom 1.5 měíce
Náhrada za stejný a nový disk
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.