Společnost


Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72284Nedodané požadované zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2023, před rokem

Miroslava Hiklová

Znění stížnosti

objednali jsme si malá pilka Makita 500 W měly být v zásilce podle nabídky 2 řetězy a 2 baterie za 2600 Kč. Přišla úplně jiná značka pilky z Číny a měla být z Japonska a má pouze 1 baterii a 1 řetěz. Pila, která přišla se prodává za úplně jinou cenu. Požadujeme pilku, kterou jsme si za tu cenu objednali.

Hiklová Miroslava ***


Požadované řešení

dodat pilku, která byla za tuto cenu objednána


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2023 12:12, před rokem

Domníváme se, že společnost Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. je v tomto případě pouze dopravcem, nikoliv prodávajícím. Pokud objednané zboží neodpovídá objednávce, měl by se spotřebitel obrátit na prodávajícího, se kterým smlouvu uzavřel.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud již lhůta pro odstoupení uplynula, může spotřebitel zboží reklamovat.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Pokud by byl prodávající z České republiky, mohl by se spotřebitel v případě nevyřešení sporu smírnou cestou obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud by se jednalo o prodávajícího z EU, Islandu či Norska, mohl by se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum, jinak na na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl uvést, kdo je v daném vztahu prodávajícím.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2023 14:16, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.12.2023 22:08, před rokem


Miroslava Hiklová

Bohužel jsme si nevšimli dříve, že je odesilatel neznámý a doplatili jsme na to tím, že jsme o peníze přišli. Balíček přišel ale zboží neodpovídalo objednávce. Reklama na toto zboží stále běží, takže nás podvedených bude asi více. Jako odesilatel byl nesmyslný kod. Jsme důchodci ale už jsme se smířili s tím, že jsme naletěli a přišli o 2600 Kč. Nechceme mít nic se soudy, koupili jsme si již kvalitní pilu v kamenném obchodě. Nikdy se nám toto nestalo a doufám ,že v budoucnu už také ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 16:45, před 11 měsíci

S ohledem na shora uvedené stížnost uzavíráme bez dosažení smíru.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.