Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
objednali jsme si malá pilka Makita 500 W měly být v zásilce podle nabídky 2 řetězy a 2 baterie za 2600 Kč. Přišla úplně jiná značka pilky z Číny a měla být z Japonska a má pouze 1 baterii a 1 řetěz. Pila, která přišla se prodává za úplně jinou cenu. Požadujeme pilku, kterou jsme si za tu cenu objednali.
Hiklová Miroslava ***
dodat pilku, která byla za tuto cenu objednána
|
Tweet |
Domníváme se, že společnost Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. je v tomto případě pouze dopravcem, nikoliv prodávajícím. Pokud objednané zboží neodpovídá objednávce, měl by se spotřebitel obrátit na prodávajícího, se kterým smlouvu uzavřel.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již lhůta pro odstoupení uplynula, může spotřebitel zboží reklamovat.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Pokud by byl prodávající z České republiky, mohl by se spotřebitel v případě nevyřešení sporu smírnou cestou obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud by se jednalo o prodávajícího z EU, Islandu či Norska, mohl by se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum, jinak na na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl uvést, kdo je v daném vztahu prodávajícím.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Bohužel jsme si nevšimli dříve, že je odesilatel neznámý a doplatili jsme na to tím, že jsme o peníze přišli. Balíček přišel ale zboží neodpovídalo objednávce. Reklama na toto zboží stále běží, takže nás podvedených bude asi více. Jako odesilatel byl nesmyslný kod. Jsme důchodci ale už jsme se smířili s tím, že jsme naletěli a přišli o 2600 Kč. Nechceme mít nic se soudy, koupili jsme si již kvalitní pilu v kamenném obchodě. Nikdy se nám toto nestalo a doufám ,že v budoucnu už také ne.
S ohledem na shora uvedené stížnost uzavíráme bez dosažení smíru.