Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 10.10.2023 jsem na pobočce AAA Auto v Teplicích zakoupil automobil zn. Škoda, SUPERB.
Od té chvíle lituji tohoto rozhodnutí.
Po nákupu jsem chtěli auto projet, tedy 14.10. 2023, jsme vyjeli na rodinný výlet a během jízdy na rychlostní silnici směr Ústí nad Labem se nám rozklepalo auto a praskla nám během jízdy pneumatika!
Auto jsme odstavili a čekali na termín servisu a zjištění o jaký rozsah problému se jedná.
Byl jsem zděšen, když jsme na autě sundali zadní pneumatiky a elektrony a viděli v jakém stavu jsou pneumatiky a elektron.
Přikládám v příloze fotografie.
To je normálně života ohrožující stav pneu a nejhorší na tom je, že 100% musel někdo tohle auto při výkupu vidět a tuhle informaci vědět, ale nám tuhle informaci zatajili, i přestože věděli, že v autě budou jezdit tří měsíční mimina.
V příloze Vám zasílám aktuální stav levého a pravého zadního kola vč. zničeného elektronu!
Nemluvě o tom, že velký technický průkaz vč. malého měl dorazit do 10 dnů od koupě, což se zatím nestalo.
Tohle je porušení smlouvy z vaší strany.
Dále jsme zjistili, že automobil disponuje nezávislým topením, ale nebyl nám předán ovladač.
S touto reklamací jsme oslovili společnost AURES Holdings, kde se nás ujal reklamační technik, který byl velmi příjemný a snažil se nabudit atmosféru pomoci, ale opak byl pravdou. Po zadání reklamace a dodání fotek, byla reklamace zamítnuta ihned druhý den s níže uvedenou odpovědí.
Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace není vada, za kterou prodávající odpovídá, a proto prodávající reklamaci zamítá. V daném případě se jedná o vadu zjevnou, tedy takovou, o které kupující v době uzavírání kupní smlouvy věděl nebo vědět musel.
Co říct k takové odpovědi?
Kdybych tuhle informaci věděl, tak bych to na místě jednoznačně řešil, že jsou pneumatiky již na železu a mám prasklý elektron, ale bohužel automobil si při koupi nezvednete na hever nebo si nedemontujete pneu, abyste viděl stav elektronu.
Ovladač na nezávislé topení v reklamaci již vůbec neřešili.
Automobil Škoda Superb
Preferuji slevu či vrácení peněz za vynaložené náklady, tedy nákup elektronu a pneu.
Co se týče nezávislého topení, tak tam požadují dodání ovladače.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Technický průkaz:
V § 8 odst. 2 zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích je uvedeno, že žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla se podává do 10 pracovních dnů ode dne převodu vlastnického práva k silničnímu vozidlu.
Zápis změny se provádí bezodkladně (zpravidla na počkání), ve složitějších případech do 30 dnů.
Podle § 10 odst. 2 předá obecní úřad obce s rozšířenou působností po provedení úkonů stanovených v zákoně technický průkaz silničního vozidla, osvědčení o registraci silničního vozidla a popřípadě tabulky s přidělenou registrační značkou nově zapsanému vlastníkovi nebo provozovateli silničního vozidla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Poláku,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupili, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
8C62277.
V příloze posílám i fotografii zničeného elektronu.
Děkuji za pohotovou reakci.
Bernard Polák
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila; v opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.