Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, včera dne 24.11.2023 pro mě vyzvedl můj kolega NOTEBOOK a to na prodejně v Jičíně, kdy jsem produkt objednal den před vyzvednutím on-line. Mělo se jednat o tzv. vystavený kus. Když jej vyzvedl a přivezl mi jej do Liberce, nestačil jsem se divit.
Obrazovka špinavá, dalo hodně práce se zbavit fleků, povrch výrobku špinavý a šmouhy. Při zapnutí se na monitoru objevila hláška o chybějícím souboru v systému. Při pokusu o spuštění monitor jen střídavě ukazoval logo LENOVO a probliknuti modré obrazovky.
Tento výrobek jsem zakoupil proto, že na něm byly instalované WIN 10 PRO. Ale na něm bylo WIN 11. I na krabici je napsáno WIN 10 pro. Další uvedení v omyl
Na stránkách firmy LENOVO jsem zjistil, že na výrobek mám od LENOVA záruku už jen ,,DVA MĚSIÍCE", PROTO PC je používáno skoro dva roky. To znamená, že hardware je jí dva roky v ,,běhu".
Jsem z toho úplně vedle, protože u Vás utracím pravidelně, ale tohle se mi za skoro šedesát let ještě nestalo.
Navíc jste mi napsali, že výrobek je již připraven, ale kolega musel čekat, protože to tak nebylo. Na Vaši infolince mi bylo řečeno, že tento přístroj je jen vystaveny, ale nebylo mi sděleno, že dva roky je používán, to bych jej nikdy nekoupil.
Poté jsem zjistil, že mi jako firma dáváte záruku dva roky, ale na LENOVU mi sdělili, že už se nejedná o jejich služby (sami v případě poruchy si přístroj odvezou a opět přivezou zdarma).
Nyní jsem se proto rozhodl odstoupit od smlouvy a přístroj budu vracet na Vaší pobočce v Liberci. Náhradu jsem zakoupil už u CZC.cz..
Nikdo mi to z mých známých ani nechtěl věřit.
Mám to zdokumentované a několik svědků.
Jednalo se o objednávku č: ***.
Kouska Jaroslav
***
Uvedeno číslo objednavky
V tom Vás poučovat nechci.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to platí, že pokud zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážení,
Dle Vaší zaslané výzvy byl prověřen postup při prodeji výrobku Lenovo na prodejně Electro World Jičín. Na základě skutečností, které jsme prověřením zjistili, byla spotřebiteli na prodejně Electro World Liberec vrácena kupní cena za zakoupený výrobek a zároveň bylo nastaveno opatření, aby se uvedená situace neopakovala.
Za vzniklé komplikace se Vám omlouvám.
Antonín Šíma
Manažer reklamačního oddělení
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení: