Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Google uvádí, že u aplikací zakoupených přes Google Play je možné požádat do 48 hodin o vrácení peněz. Dříve jsem s tím měl velmi dobré zkušenosti (omyl při koupi apod.).
Teď se mi ale dvakrát stalo, že Google odmítl požadavek (bez zdůvodnění). Po zdlouhavém chatu na supportu jsem obdržel informaci, že zdůvodnění je pouze to, že peníze za aplikaci už (tzn. prakticky rovnou) odešli developerovi, a že pak už nic nevrací.
Pokud tomu tak je, tak informace o 48 hodinách je značně zavádějící, protože to prakticky v každém případě mohou hned odeslat a zamítnout.
Google Play, nákup aplikací
Samotný refund mého nákupu by nevadil, ale není podstatný.
Spíše mi vadí, že je zde rozpor mezi tím, jak google play fungoval dříve, tím co píšou na stránkách o refundu, a tím co reálně dělají. Myslím, že je to napadnutelné (a vím, že EU Google často řeší).
|
Tweet |
Pokud společnost uvádí, že je možné žádat vrácení finančních prostředků do 48 hodin od zaplacení, mělo by se tak skutečně stát. Je přitom bezpředmětné, zda již peníze byly zaslány jiné společnosti (developerovi).
Pokud by však u určitých aplikací bylo uvedeno, že představují výjimku z tohoto pravidla, neměla by společnost povinnost finanční prostředky vracet spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost je možné kontaktovat například na adrese 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, California 94043, USA, a to nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v USA), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.