Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#72352Platba na dobírku a neúplná zásilka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2023, před rokem

Pavlína Dudová

Znění stížnosti

Dobrý den, ve čtvrtek jsem přebrala zásilku od alzi v hodnotě 27705kč. Po rozbalení jsem zjistila, že zásilka není kompletní a obsahuje zboží jen za 11990 kč. Jsem s alzou denně v kontaktu, ale bez výsledku. Neustále mě ujišťuji, že má moje zásilka prioritu a , že se to vyřeší. Už dokonce zmínili, že může jít o krádež. Jak mám postupovat, abych o své zboží nepřišla? Může si vůbec taková společnost nechat zaplatit celou zásilku a poslat jen část? Na štítku na krabici je jasné psané 1/1. Tudíž nevěřím, že byla zásilka rozdělena do více balíků. Děkuji za odpověď.


Produkt

PlayStation 5 Konzole PlayStation 5 + 2x DualSense Wireless Controller


Požadované řešení

Chci určitě svoje zaplacené zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2023 15:02, před rokem

Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství či zboží kompletní, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající a je možné zboží reklamovat.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Společnost tedy musí prokázat, že spotřebitel převzal kompletní zásilku.

Reklamace je podaná již samotným oznámením podnikateli, že zboží je vadné (neúplné), například již napsáním e-mailu.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Odstoupit lze i pouze ohledně nedodaného kusu zboží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.11.2023 13:57, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ pro Vás samozřejmě ráda ověřím, ovšem prosím Vás o uvedení referenčního údaje (číslo objednávky nebo dokladu). Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.11.2023 14:55, před rokem


Pavlína Dudová

Hodnocení:

Komentář: Už vše vyřešeno. Samozřejmě jsem společnost musela uhánět každý den. Nedočkala jsem se ani žádné omluvy a ani vysvětlení co se stalo.
Číslo objednávky 492 091 684.