Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Do této doby jsem neobdržela přeplatek za elektřinu a ani moji poslední zálohu za elektřinu. Všechny výše zmíněné přeplatek a zálohy mají dávno po datu splatnosti. Podávala jsem stížnost na ERU, psala doporučeně na Lidovou Energii(18.10.23 odesláno, doručeno 19.10.23), psala mnoho emailů, telefonovala, ale do teď žádná odezva, prostě nic. 23.11.2023 jsem se zázrakem dovolala na Lidovou Energii, kde mi bylo sděleno, že 21.11.2023 dali příkaz do banky s tím že mají moc práce a přijde to v pátek. Vyhledala jsem si banku, kterou Lidovka používá do které jsem zavolala na jejich info linku kde mi bylo sděleno, že neexistuje aby peníze přišli za dva až tři dny.
Nedej bůh kdybych měla třeba nedoplatek, to by bylo požadováno okamžitě, ale jakmile máte platit vy tak na to je času dost.
nezaplacení přeplatku za elektřinu, žádná reakce na emaily
Požaduji vyplacení toho na co mám nárok, to znamená všech přeplatků které mi byly vyučtované a + vrácení poslední zálohy za elektřinu, která mi nebyla vrácena.
Přeplatek za energii za 2022 ve výši 20.701,- splatný dne 22.2.2023!!
Konečné vyučtování za rok 2023 26.057,- splatný 17.8.2023!!!
Poslední záloha za srpen 2023 4.600,- , kterou si strhli navíc . Smlouva byla ukončena k 31.7.2023.
Celková dlužná částka 51.358,-!!!
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (např. nevyplatí přeplatek v řádném termínu), jedná se o bezdůvodné obohacení . Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, či nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním, měl by uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.], v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Lidová energie s.r.o., Kollárova 2346/2, 586 01 Jihlava. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu, jak již dle popisu učinil. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.