Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72361Nevrácení přeplatku za elektrickou energii, neprovedení snížení měsíčních záloh

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2023, před rokem

Kateřina Mrnůštík Navrátilová

Znění stížnosti

Dobrý den,
jsem soudně stanovená opatrovníkem mé matky, která má se společností ELGAS Energy uzavřenou smlouvu na dodávku elektrické energie. Tato společnost zaslala vyúčtování za dodávku energie za období od 12. 5. 2022 do 17. 5. 2023 až po mé urgenci v říjnu 2023 a následně nevrátila přeplatek za energii ve výši 13.977,-Kč, splatnost byla ke dni 19. 7 .2023.
Společnost jsem 2x kontaktovala e-mailem, a to 15. 10. 2023 a 5. 11. 2023,ale bez odezvy (podotýkám, že jsem zaslala i soudní rozhodnutí o opatrovnictví a zaslala číslo účtu, na který má být přeplatek zaslán).
Telefonicky jsem hovořila s pracovníky zákaznické linky této společnosti dne 18. 10. 2023, 23. 10. 2023, 30. 10. 2023 a 8. 11. 2023. Poprvé mi pracovník tvrdil, že přeplatek již zaslali, poté vždy, že mou stížnost prověří. Ovšem do dnešního dne, tj. 26. 11. 2023 přeplatek uhrazen nebyl.
Také sem žádala o snížení měsíčních záloh, protože dům není obýván a spotřeba energie je minimální - nyní jsou hrazeny zálohy ve výši 1. 700,-Kč.
Děkuji za pomoc.
K. Mrnůštík Navrátilová


Produkt

dodávka elektrické energie , ***


Požadované řešení

- okamžité vrácení přeplatku ve výši 13. 977,-Kč
- snížení měsíčních záloh za odběr elektrické energie na 600,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2023 07:57, před rokem

Spotřebitel může navrhnout snížení zálohy. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.

Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 18:06, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.