Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mám u stavební spořitelny Raiffeisen dvě spoření jak je možné že u jednoho platím za vedení 80kč a u druhého na kterém je i státní příspěvek platím 160kč. Myslím že je to neadekvatní že vedení druhého ůčtu není o nic pracnějši.Spořitelna si jen uhražuje ztráty které vznikly jinde. Pomozte mi tento nešvar změnit. Jak?
Žádost o pomoc na vyřešení tohto problému nebo si spořitelna může dělat co chce?
|
Tweet |
Banka je povinna upravit výši úplaty nebo způsob stanovení výše úplaty za vedení účtu stavebního spoření dle § 5 odst. 11 zákona o stavebním spoření. Je také oprávněna tuto sazbu změnit, může tak ale učinit až 6 let od podpisu smlouvy. Není ale povinna mít stejné sazby pro dvě spoření, která byla založena různými smlouvami.
Z čl. 19 všeobecných obchodních podmínek Raiffeisen stavební spořitelny a.s. plyne, že banka stanoví veškeré úhrady za poskytované služby a jejich výši v Sazebníku, který je oprávněna měnit v souladu s ujednáním ve smlouvě o stavebním spoření. Tento sazebník je dostupný na: www.rsts.cz/dokumenty-a-sazebniky/sazebnik-uhrad
V tomto sazebníku je pod bodem číslo 1.3 upravena úhrada za vedení účtu - čtvrtletně. Jsou zde uvedeny obě spotřebitelem zmíněné sazby. Je zde také stanoveno, pro které produkty a za jakých podmínek jsou tyto úhrad účtovány.
Zákazník banky by si měl ověřit, zda výše sazby odpovídá ujednáním, která jsou upravena ve smlouvě uzavřené mezi ním a bankou, ve všeobecných podmínkách a v sazebníku banky. Pokud tomu tak není, může požadovat nápravu.
Společnost Raiffeisen stavební spořitelna a.s. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.