Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Nedoručení zásilky z důvodu obsazeného Z-Boxu, který byl dle jejich aplikace volný a s opožděnou změnou výdejního místa. Ohledně operátorky - mylně informovala o provozní době výdejního místa.
Rychlejší informace
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost Zásilkovna na svých stránkách uvádí, že v případě, že nebude možné doručit balík do zvoleného boxu, bude spotřebiteli zaslán e-mail s odkazem na vyhledávač výdejních míst, v němž si sám spotřebitel může zvolit pobočku pro doručení. Na tuto volbu má spotřebitel několik hodin, přičemž následující pracovní den by měla být zásilka doručena na zvolené výdejní místo (více zde: https://www.zasilkovna.cz/blog/presmerovani-zasilky-z-boxu).
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Stanislavová, aplikace by vám měla ukazovat aktuální dostupnost Z-BOXu, záleží ale na tom, jaká je situace ve chvíli, kdy se kurýr zásilku pokusí doručit. Pokud se stane, že je box plný, měl by proběhnout následující den další pokus o doručení, pakliže ani ten není úspěšný, měla byste na e-mail dostat výzvu, abyste si vybrala náhradní výdejní místo. Naši operátoři mají přístup do interních systémů a tedy i k nejaktuálnějším informacím, mrzí nás, pokud přesto byly rozporuplné. Chápeme dobře, že se vám zásilku nakonec podařilo vyzvednout a je v pořádku u vás? Nikola, tým Zásilkovny
Dobrý den, ano zásilka mi nakonec přišla, o čtyři dny později. Ale jak uvádíte postup, byl zcela jiný. Já jsem sama se dotazovala o nedoručené zásilce a až pak mi bylo teprve nabídnuto náhradní výdejní místo. A ještě o obsazenosti Z- Boxu: zjistila si ještě před oznámením o nedoručení.
Dobrý den, paní Stanislavová, nesjpíš jste nás kontaktovala dříve, než byl e-mail o výběru náhradní pobočky systémově odeslán. Je dobře, že jste se proaktivně obrátila na naše kolegy, kteří s vámi vše vyřešili. Věříme, že u příští zásilky doručení proběhne hladce, jak je zvykem. Nikča, tým Zásilkovny
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka nám zaslala poděkování za řešení případu, předpokládáme tedy, že došlo k dohodě stran a stížnost uzavíráme.