Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den všem,V prodejně Mobelix jsme zakoupily gauč Espen který se nám líbil při návštěvě prodejny v Karlových Varech.Na gauči byla dvojí cena a tak jsme si přivolaly paní prodavačku od daného sektoru a začli jsme se ptát na podrobné informace ke gauči.bylo nám řečeno že rozdíl v ceně je z důvodu že ta dražší varianta má v sobě el.motory na rozložení ke spaní a výsuvny šuplík také na motor.Dále jsme se ptali na variantu bez motorů a to tak že na detaily jestli i tato varianta má uložný prostor a nastavitelné opěrky hlavy jak u ležení asezení a na to jestli se dá také rozložit na spaní bylo nám řečeno že ano že vše to má jako dražší model ale pouze bez motorů musí se to udělat ručně. Pak jsme šli ke stolečku a ještě se paní šla podívat do počítače aby Nám informace potvrdila.Řikala ano i uložný prostor i rozložení a opěrky na hlavu a všechny posuvy na gauči jsou ale pouze manuelní.Šlo Nám hlavně o tyto funkce nastavitelnosti a rozložitelnosti.Paní vše potvrdila a tak jsme gauč zakoupily za 54900Kč doba dodaní 6-8 týdnů Nechali jsme ještě udělat Nanonastrik za 5290Kč.Vče v neděli 26.112023 jsem pro gauč jel a po rozbalení doma jsem nestačil s manželkou zírat. Gauč plný trísek omatlaný od rukou jak asi aplikovali nástřik pokapaný, flekatý to jsme ještě zkousli.Hlavní problém pak teprve nastal po složení,gauč nemá nic rozložitelného Chybí uložný prostor ani nelze upravovat podhlavníky prostě nic jen lze upravit hloubka sedu na 3 mistech.Beru to jako podvodné jednání a to celkem sprosté. Vysloveně jsme se ptali na tyto funkce a ani jedna z nich tam není.Takže jsem kupoval určitou věc a obržel jsem naprosto jinou. je to jako bych si koupil například auto s otvíránim kufru a bočních dveří a střešnim oknem a dostal 3 dveřaka bez okna. Poradte co ted dekuji. pro stejně podvedé lidi zanechám kontakt email.Lakysvec@seznam.cz Je to tak veké zklamání že jsme z toho ze ženou uplně vykolejení. Dnes odpoledne tam jedeme. Pěkný den všem.
Espen sedací souprava U
Rád bych aby bylo zboží vyměněno za to které jsme chtěli a s tím co mělo udajně mít nic víc nechci.
|
Tweet |
Jednání zaměstnance, který tvrdil spotřebiteli na pobočce společnosti, že sedací souprava má úložný prostor a nastavitelné opěrky, je závazné dle § 430 občanského zákoníku pro společnost XLCZ Nábytek s.r.o. Spotřebiteli tedy měla být dodána sedací souprava dle jeho požadavků (tj. s úložným prostorem a s nastavitelnými opěrkami).
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že byl kontaktován ředitelem, který nabídl řešení problému. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji stížnosti a případně ji po vyřešení uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.