Společnost


IMPORT WORLD s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72385Reklamace nábytku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

21 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2023, před rokem

Vladimír Kuba

Znění stížnosti

dobrý den, dne 9.10 .2023 jsem od této firmy dostal konferenční stolek Lawa wenge ,zaplatil jsem dobírkou 2876 Kč. Rozbaleno dne 15.10. a zjistil jsem poškození dýhy na dvou částech horní desky, což jsem reklamoval dne 15.10. mailem na info@importworld.cz. Z mailu info@eoshop.cz přišla dne 17.10. žádost o ofocení poškození- zasláno 20.102023 na tento mail.23.10 odepsali,že jako řešení reklamace nabízejí slevu 300 Kč, 23.10 jsem odepsal, že žádnou slevu nechceme, že chceme novou desku.26.10. mail z info@eoshop.cz napsali,že přijímají reklamaci. dne 14.11. napsali z info@eoshop.cz ( paní K.F.) , že posílají novou desku. Do dnešního dne jsme žádnou desku nedostali,a přes naše urgence už nikdo nekomunikuje s námi. Mail info@importworld od začátku nekomunikuje vůbec, i když jim maily také posílám, jen komunikoval mail info@eoshop.cz. Konferenční stolek vč. desky jsem zatím nikam neposílal vzhledem k jeho váze ( 15 kg ),a protože stále čekám na řešení reklamace a na pokyn od prodejce, co s tím mám dělat. Nevím, jak mám dále postupovat. Děkuji Kuba


Produkt

konferenční stolek Lawa wenge, moje objednávka č. ***, zaplacená faktura č ***


Požadované řešení

požadujeme vyměnit poškozenou za novou, nebo vrátit peníze v co nejkratším termínu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2023 09:33, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Odstoupení od smlouvy bude zasláno na adresu sídla společnosti IMPORT WORLD s.r.o., Lannova 2061/8, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2023 16:17, před rokem

Spotřebitel nás informoval, že mu dne 14.12.2023 byla zaslána nová deska bez vad. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.