Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Přeposlala jsem si z Vinted peněženky peníze na bankovní účet. Na účet se však ale nepřipsaly. Vinted nekomunikuje a nebo stále stejné fráze odpovědí.
Žádám o připsaní mých peněz na muj bankovní účet.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je mimo jiné stanoveno, že pokud uživatel dosáhne limitních hodnot v rámci procesu Poznej svého zákazníka (KYC), nebo pokud bude mít poskytovatel platebních služeb podezření, že se uživatel podílí na potenciálně podezřelé nebo podvodné činnosti, bude možnost převodu pozastavena do doby, než uživatel úspěšně absolvuje kontrolu v rámci procesu KYC. Za účelem kontroly identity může být Uživatel požádán o poskytnutí doplňujících informací (jako je kopie cestovního pasu, občanského průkazu, řidičského průkazu nebo výpisu z bankovního účtu) dle požadavků Poskytovatele platebních služeb.
Více informací ke kontrole KYC nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.vinted.cz/help/111.
Dle dostupných informací:
- lze na účet z "vinted peněženky" převést pouze peníze z dokončených objednávek – nikoliv ty ze sekce „očekávané platby“,
- minimální částka pro převod na účet je 10 Kč,
- peníze lze převést pouze na bankovní účet,
- pokud je nutné absolvovat kontrolu totožnosti, výběr peněz bude pozastaven až do chvíle, než kontrolou totožnosti (KYC) kupující/prodávající projde.
V tomto případě taktéž mohlo dojít ke zrušení převodu z důvodu nesprávně zadaných bankovních údajů. Více informací o převodu na účet z "vinted peněženky" nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.vinted.cz/help/418/73-prevod-na-ucet-se-nezdaril?access_channel=hc_topics.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li společnost na e-maily či kontaktní formulář, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude adresován společnosti Vinted s.r.o., Zenklova 32/28, 18000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.