Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Vybírali jsme zájezd na Řecký ostrov Zakynthos. Vybírali jsme podle požadavku : hotel přímo na pláži a lehátka a slunečníky na pláži zdarma. Ve skutečnosti hotel je cca 200 metrů od pobřeží a pláž je kus vybagrovaného pobřeží bez lehátek a slunečníků. Foto nabízející tento hotel na oficiální stránce Fischeru je účelově zavádějící, ukazuje pláž se slunečníky patřící jinému německému hotelu, na kterou jsme neměli přístup. Navíc u tohoto hotelu se ukázalo mnoho závad, počínaje neschopnými delegátkami, pokojem, v kterém nebyla jediná skříň, jediný stolek se šuplíkem a konče hygienou v restauraci, kde se po stolech promenádovaly místní kočky. Vše jsem velmi podrobně popsal v prvotní stížnosti (mohu vám dodatečně poskytnout). Když jsem závady posoudil podle Frankfurtské tabulky, vyšla mi sleva 75%. Protože je tato tabulka nezávazná, navrhl jsem CK kompenzaci ve výši 30%, reklamační oddělení DER Turistik mi reklamaci zamítlo a nabídlo a rovnou zaslalo šek na slevu 1000Kč. Což jsem pochopitelně odmítl.
Rozhodl jsem se reklamovat pouze naprosto nezpochybnitelné závady na daném zájezdu : vzdálenost hotelu od pláže 5%, nedostatek nábytku v pokoji 5% a chybějící slunečníky a lehátka na pláži 10%. Tzn. ∑ = 30% sleva ze zájezdu.
|
Tweet |
Podle § 2537 odst. 2 musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu vytkne pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.
Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů. Pokud reklamaci zamítne, můžete reklamaci rozporovat.
Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.
V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.
Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas se vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.