Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Byla ztracena/zcizena zásilka, zboží, které jsem zakoupil přes Aukro a vracel zpět odesílateli. Při zadávání zásilky jsem uvedl dobírečné, 5000CZK, takto jsem oznámil dopravci hodnotu zásilky. Nicméně bohužel jsem zboží nepojistil protože mi tato funkce nebyla při zadávání zřejmá. Zásilkovna v procesu přepravy mojí zásilku ztratila/zcizila, poslední známá poloha depo Nehvizdy. Reklamační řízení dopadlo tak že jsem získal 300CZK protože balík nebyl pojištěň. S tímto nesouhlasím, protože Zásilkovna přejala do přepravy zásilku, o níž věděla, jaká je udaná cena a tedy je hmotně odpovědná za tuto nehledě na to jestli balík je pojištěn nebo ne. Zvláště pokud ke ztrátě/zcizení dojde v interním procesu dopravce a ten je bez výhrad plně odpovědný. Prosím o informaci jak nejlépe postupovat, zvažuji i podání trestního oznámení na Policii ČR.
Mezi námi+ dobírka, obsahem zásilky VR konzole Meta Qest 2
Náhrada škody 5000kč + poštovné a dobírečné vzhledem k tomu že služba nebyla provedena.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti platí, že Zásilkovna odpovídá oprávněné osobě za škodu vzniklou v důsledku ztráty, poškození nebo úbytku obsahu zásilky v průběhu přepravy.
Domníváme se, že při prokázání pravé hodnoty balíku by společnost měla tuto hodnotu také oprávněné osobě uhradit. Jiné orgány jako např. Český telekomunikační úřad však mohou být jiného názoru.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Šrámku, podle vašeho popisu to vypadá, že jste v posledním kroku objednávky neuvedl udanou hodnotu zásilky. Podrobný popis, jak funguje služba Udaná hodnota, najdete ve všeobecných obchodních podmínkách, s jejichž zněním souhlasíte ve chvíli, kdy dole na téže stránce v posledním kroku objednávky potvrdíte objednání přepravy. Pakliže služba Udaná hodnota není v rámci přepravy objednána, obdržíte v případě uznané reklamace kompenzaci ve výši 300 korun, jelikož takto je nastavena základní hodnota zásilky (https://files.packeta.com/web/files/Mezi_nami_kompletni_cenik-01-09-2023.pdf). Pokud je obsah zásilky hodnotnější, doporučujeme služby Udaná hodnota využít. V takovém případě by vám měla být vyplacena adekvátní kompenzace, když dojde ke ztrátě či poškození. Nikola, tým Zásilkovny
Vážení, děkuji Vám za reakce,
Pro dTest:
Prosím přečtěte si můj původní příspěvek a zkuste zareagovat ještě jednou, Vaše reakce nevychází ze skutečností v něm uvedených.
Pro Zásilkovnu:
Paní, či slečno Nikolo,
Je krajní drzost doporučovat mi cokoliv, když Vy jste ztratili či zcizili moji zásilku. Mohu snad já za to že se tak stalo?
Naopak bych já doporučil Vám, aby jste upravili způsob přejímky do přepravy tak, aby byla zohledněna cena zásilky, ať už je udaná jakkoliv. Tím by jsme se vyhli těmto problémům.
V případě, že by nebyla udaná dobírka a já posílal balík bez udání hodnoty, akceptuji Vaši kompenzaci dle přepravních podmínek. V tomto případě ovšem udaná hodnota byla dobírečným, Zásilkovna je tedy hmotně odpovědná za tuto zásilku v tomto plnění. Pokud to odmítáte uznat budu dále postupovat v součinosti s dalšími orgány.
Dobrý den, pane Šrámku, moc mě mrzí, že došlo ke ztrátě vaší zásilky, něco takového by se určitě stát nemělo. Podle všeho vám byla následně uznána reklamace a vyplacena kompenzace ve výši základní hodnoty zásilky tak, jak je nastavena, pokud zákazník k přepravě nepřiobjedná službu Udaná hodnota. O tom, jak tato služba funguje, najdete podrobnější informace ve všeobecných obchodních podmínkách (https://files.packeta.com/web/files/VOP_Mezinami_Zasilkovna.pdf), s jejichž zněním souhlasíte ve chvíli, kdy zásilku předáte do přepravy. Nikola, tým Zásilkovny
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Zásilka byla dohledána a doručena.
S ohledem na shora uvedené stížnost uzavíráme s dosažením smírného řešení.