Společnost


SNEAKERGALLERY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72426Nevrácení částky za uznanou reklamaci bot

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

28 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2023, před rokem

Hana Svobodová

Znění stížnosti

Dne 28.11.2022 zakoupeny tenisky za 6990,- Kč Dne 21.9.23 zaslány na reklamaci (odlepená podrážka, roztřepená kůže)Boty společnost převzala 26.9.2023 Žádné info o vyřízení reklamace, následně 1.11.2023 odstoupeno od kupní smlouvy pro nedodržení zákonné lhůty 30 dní k vyřízení reklamace, zaslala jsem i doporučený dopis na fakturační adresu (ten se vrátil- adresát se tam nevyskytuje) Zaslán i email s odstoupením a ihned 1.11.2023 info z obchodu, že mě chtěli kontaktovat a reklamaci uznali a že peníze pošlou zpět.Marně urguji nevrácenou částku , stále výmluvy, že paní účetní má potíže a omluvy... 28 dní po uznané reklamaci nemám stále peníze zpět. Prosím jak mohu postupovat dále ?Děkuji Svobodová


Produkt

Tenisky Jordan 1 Mid Light Smoke Grey Anthracite Velikost: 42.5 Cena za kus : 6 990 Kč Kód: 554724-078


Požadované řešení

Vrácení částky 6990,- z uznané reklamace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2023 09:20, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: SNEAKERGALLERY s.r.o., náměstí Svobody 92/21, 60200 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.12.2023 14:29, před rokem

Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření ke stížnosti:
"Dobrý den, podala jsem stížnost 28.11.2023 pod číslem 72426 - Nevrácení částky za uznanou reklamaci bot . Chtěla bych oznámit, že prodejce již urgovanou částku vrátil. Zřejmě díky Vám. Chtěla jsem vložit komentář do své stížnost, ale bohužel mi to nejde. Prosím tedy o uzavření stížnosti děkuji Vám za pomoc. Svobodová Hana"

Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.