Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#72427Neuznání odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

15 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2023, před rokem

Miroslava Vojtěchová

Znění stížnosti

Dne 13.10.2023 jsem reklamovala vířivku Belatrix Mountain 120 Rattan z důvodu, že znovu ucházela. Svoz byl proveden 20.10.2023. Když do 20.11 vířivka nepřišla, odstoupila jsem na základě právní rady od kupní smlouvy dle zákona 634 o ochraně spotřebitele, paragrafu 19, odstavce 3,4 od kupní smlouvy a požadovala vrácení zaplacené částky na účet. Společnost reklamaci neuznala, protože podle nich mají k překročení 30 denní lhůty nedošlo.


Požadované řešení

V případě že jsem měla pravdu já, požaduji vrácení kupní ceny. V případě, že jsem měla mylné informace, požaduji zaslání opravené vířivky zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2023 09:12, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Vzhledem k tomu, že reklamace byla spotřebitelem uplatněna dle popisu 13. 10. 2023 a svoz byl následně uskutečněn společností, máme za to, že společnost je v prodlení s vyřízením reklamace a spotřebiteli by mělo být umožněno od smlouvy odstoupit.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.12.2023 10:20, před rokem

Dobrý den, paní Vojtěchová. Děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Velice se Vám omlouvám za časovou prodlevu, která při řešení Vaší reklamace nastala. Tímto bych Vás ráda informovala o skutečnosti, že jsme pro Vás Vaši reklamaci vyřídili vystavením dobropisu, na základě kterého Vám budeme proplácet Vaše finanční prostředky. Dobropis jsem Vám k dnešnímu dni zaslala, na Vaši e-mailovou adresu. Prostřednictvím zaslaného odkazu nás prosím informujte, jakým způsobem Vám platbu budeme moci navrátit. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2023 14:58, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Spotřebitelka nás o vrácení peněžních prostředků společností již informovala a potvrdila výše uvedené. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.