Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Více než měsíc čekáme na odběr elektřiny k novému domu. Vzhledem k vyhlížejícím se mrazům začínám skutečně panikařit. Jednání s obchodním partnerem začalo 23.10. což je více než měsíc a elektřina stále nikde.
V září jsme uzavřeli distribuční smlouvu s ČEZem, ihned poté provedli revizi elektrického zařízení. A koncem října jednali s obchodním partnerem uzavření smlouvy u MND jako u prodejce elektřiny. Obchodní partner byl vyrozuměn o situaci a požádal mne o dokumenty pro uzavření smlouvy (výpis z katastru a revizi), nepožádal mne však o DISTRIBUČNÍ SMLOUVU a ani se o tuto skutečnost nezajímal. Vzhledem k tomu, že já jsem zákazník, nemohu přeci tušit jaké dokumenty jsou dále potřebné k vyřízení smlouvy s dodavatelem elektřiny.
Jaký byl pak šok když mi 14.11. volali z ČEZu proč znovu žádáme o distribuci když už vše máme.
Od té doby urguji MND, že došlo k chybě a že potřebuji okamžitě situaci napravit, uzavřít smlouvu a požádat zejména o ELEKTROMĚR a nic se neděje.
K uzavření smlouvy tedy konečně došlo a to 20.11. tedy měsíc od prvního kontaktu s obchodníkem. Velmi mne ale znepokojuje, že v aplikaci MND je proces stále stejný, zaseknutý na uzavřené smlouvě, nic dalšího se zatím neděje a vyhlídky tedy nejsou příznivé.
Chápu že se může stát chyba. Nicméně u nás nyní hrozí, že nám popraskají vodovodní přípojky, v domě je potřeba zatopit aby se ven dostala potřebná vlhkost a navíc jsme nuceni zůstávat v nájmu ačkoli platíme hypotéku.
Navíc nevím na koho se mohu obrátit abych mohla celý proces urychlit, protože toto už je opravdu průšvih.
Žádám o rychlé připojení elektroměru a k dokončení celého procesu.
|
Tweet |
Jestliže byla uzavřena smlouva, jak ukazuje aplikace MND, je společnost povinna dodávat elektřinu od data stanoveného ve smlouvě. Jestliže takové datum stanoveno nebylo, mělo by to být v přiměřené době od uzavření smlouvy (v době kdy spotřebitel mohl dodávky důvodně očekávat).
V případě, kdy by došlo k prodlení společnosti s dodávkami elektřiny, mohla by spotřebitelka požadovat náhradu škody (např. za prasklé vodovodní přípojky).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.