Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dva díly soupravy z celkem tří jsou poškozené.
1. díra o průměru cca 20cm ve dně úložného prostoru (sololitová deska)
2. promáčklý bok taburetu
26.11.2023 vyzvednuto zboží, vlastní přeprava
27.11.2023 rozbaleno doma, zjištěny závady, vyplněn reklamační formulář na webu prodejce s doložením fotografií poškozených dílů
28.11.2023 zamítnutí reklamace prodejcem - neopodstatněná, mechanické poškození způsobené nevhodnou manipulací
28.11.2023 jsem si jist, že vlastní přepravou poškození nevzniklo, odpovídám prodejci, že se zamítnutím reklamace nesouhlasím
Je mi jasné, že jsem 26.11.2023 při převzetí prodejci podepisoval, že přebírám zboží nepoškozené, nicméně jsem samozřejmě nepoškozený obalový materiál neničil, abych ho využil k ochraně sedačky při přepravě.
Přijde mi nicméně nespravedlivé, že zaplatím plnou cenu za rozbitou sedačku a prodejce nad tím mávne rukou. Nejsem na tom zdravotně nejlíp, přesto jsem s kamarádem vlastními silami soupravu dopravil až do bytu, kde po rozbalení zjistím, že mi bylo prodáno poškozené zboží.
Nechci se proto jen tak vzdát, poraďte, prosím, co můžu udělat?
Děkuji.
VJ
Sedací souprava SARA
Dno úložného prostoru požadujeme opravit výměnou u nás v bytě. Taburet s promáčklým bokem požadujeme vyměnit.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V tomto případě však spotřebitel podepsal, že zboží přebírá nepoškozené, a bude tedy obtížné prokázat opak.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
tato reklamace je v současné době již vyřešena - domníváme se, že ke spokojenosti zákazníka.
S pozdravem
SCONTO Nábytek
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného (tj. vyřízení reklamace ke spokojenosti zákazníka). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.