Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72434Manipulační přirážka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2023, před rokem

Patrik Šprengr

Znění stížnosti

Dobrý den jel jsem dne uterý.28 listopadu ve
14.48 vlakem z frýdlantu v čechách do liberce
Vlakem a nestíhal jsem si koupit jízdenku
Neměl jsem u sebe peníze aby jsem si ho koupil přes automat tak jsem poprosil paní jestli mi to nedá přes kartu řekla že ne byla na mě arogantí začala řvát že jestli to myslím vážně tak mi řekla že mi dá pokutu tak jsem ji nějak v tom neomezoval tak mi dala tu pokutu a bylo to od ni pěkně hnusný je mi 15 let a dala mi 50 přirážku tak ti mi ztrhla z mého kapesnýho a nemam na to platit pokuty.


Produkt

Vlak Os 6317


Požadované řešení

Chtěl bych vrátit 50 korun


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2023 09:30, před rokem

Pokud se spotřebitel pokusil zakoupit jízdenku u průvodčího před odjezdem, avšak průvodčí mu jízdenku neprodal, neměl by být spotřebitel následně pokutován za to, že nemá koupenou jízdenku.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud však k pokusu o zaplacení jízdenky došlo až ve vlaku, mohla by být pokuta (přirážka) oprávněná.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.