Společnost


LUDOM NÁBYTEK s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72452Reklamace - výměna

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2023, před rokem

Veronika Radová

Znění stížnosti

Dobrý den,

ráda bych se zeptala, jak to chodí při uznané reklamaci a následné výměně sedací soupravy.
Firma Lumax k nám poslala nezávislého technika, ten po kontrole sepsal zprávu a reklamace byla uznána a navrhli slevu nebo výměnu, vybrali jsme tedy výměnu.

Ale požadují po nás demontáž vadné sedačky, její zabalení. A že si jí následně odvezou při dovozu nové sedačky.
Požadovala jsem přítomnost technika a montáž sedačky nové. Toto také odmítají.
Odkazují se na VOP, kde je sice uvedeno, že zboží má být kupujícím zabaleno, ale je to pouze u případu vrácení, odstoupení od kupní smlouvy, niloli při reklamaci.

Ráda bych se zeptala, zda mám tedy nárok na to, aby si vadný kus zdemontovali a zabalili sami a jestli mohu požadovat montáž a rovnou kontrolu sedačky nové?

Děkuji za odpověď.

Veronika


Požadované řešení

Demontáž a zabalení vadné sedačky.
Montáž a přítomnost technika při dovozu sedačky nové.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2023 14:37, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Dle § 2170 odst. 2 občanského zákoníku k odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel může po společnosti požadovat demontáž vadné sedací soupravy a montáž nové.

Stížnost tímto přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 09:37, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.