Společnost


Tomáš Korytar

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#72469Vrácení zálohy za neodvedenou práci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2023, před rokem

Jaroslava Jindřichová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 18.4.2022 jsme si objednali u pana Korytara dozdění,frézování,vložkování komínu, dodání a montáž krbových kamen Romotop EVORA 01 AKUM. Pan Korytar hned přijel všechno si prohlédnul a 19.4.2022 jsme mu poslali zálohu 54000,-Kč
Od té doby už pouze oddaloval termín a nebral telefony .Když jsme mu po roce řekli že ho zažalujeme, přijel, komín dostavil ale neměl zatím frézaře. Oslovila jsem několik kominíků
v okolí, když se podívali do komína, neudělal to ani jeden proto, že po celé délce komínu je azbest který je zakázný frézovat.
Nechali jsme si od jiné firmy uděla venkovní nerezový komín a čekali na kamna. Ty už nám pan Korytar ze zálohy nezaplatil proto že ji už neměl. Zaplatili jsme si je tedy samy. Chceme vrátit peníze.
Posílala jsem mu sms zprávy,volala, prosila, vyhrožovala soudem, navrhovala splátkovy kalendář, ale vše se minolo účinkem, stále jen sliby.....a nic se neděje.
Děkuji Jindřichová


Požadované řešení

vrátit zbytek zálohy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2023 15:06, před rokem

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud podnikatel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: Tomáš Korytar, Dandova 2619/13, 193 00 Praha.

V případě, že podnikatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné podnikatele vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 09:41, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.