Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Nakupniportal.eu nekomunikuje a nebere telefony ( volaná čísla neexistují ). Objednal jsem zde zboží a nepřišla ani výzva k platbě a neberou ani telefony a neodpovídají na emaily.
Objednán Iphone 6 před 4 týdny
Zrušení objednávky
|
Tweet |
Byla-li objednávka odeslána, kupní smlouva je uzavřena a obě strany mají povinnost z tohoto závazku plnit. Jestliže je platba za objednané zboží podmíněna zasláním platebních údajů a odeslání zboží vázáno na zaplacení ujednané částky, můžeme zde mluvit o prodlení na straně věřitele podle § 1975 občanského zákoníku, neboť prodávající neposkytl potřebnou součinnost k uhrazení kupní ceny. Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani v dodatečné lhůtě po výzvě kupujícího, má kupující dle § 1978 obč. zák. právo od smlouvy odstoupit.
Vzhledem k tomu, že se jedná o smlouvu uzavřenou distančním způsobem, má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Pokud lze od smlouvy odstoupit po převzetí zboží, není zde dán důvod, aby nemohl být použit výklad a maiore ad minus a umožnit spotřebiteli odstoupení i před jeho převzetím. Tento názor potvrzuje i preambule směrnice EU o právech spotřebitelů v b. 40, která je podkladem české právní úpravy. V případě kupních smluv by lhůta pro odstoupení od smlouvy měla skončit 14 dní ode dne, kdy spotřebitel či třetí strana jiná než přepravce, která byla určena spotřebitelem, získá zboží do fyzického držení, přičemž před získáním zboží do fyzického držení by měl mít spotřebitel možnost uplatnit právo odstoupit od smlouvy.
V tomto případě doporučujeme spotřebitelce od smlouvy odstoupit, neboť uvedené jednání může svědčit o neserióznosti podnikatele.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.