Společnost


HALIMEDES, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72502Neoprávněn zvýšení záloh

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2023, před rokem

Vladimír Novotný

Znění stížnosti

Dne 1.8.2023 jsem uzavřel se společností Halimedes smlouvu na dodávky plynu. Byla mi stanovena záloha cca 4200 korun měsíčně. V listopadu mi však výše záloh byla změněna s tím, že se změnil ceník. O žádné změně jsem však informován nebyl a navíc mám smlouvu na dobu určitou. Společnost komunikuje jen nejapným opakováním úryvku z obchodních podmínek, nedá se dovolat a neustále mi naskakuje údajná dlužná částka, protože platím zálohu stále původní. Nikdo mi nevysvětlil náhlé zvýšení záloh.

Děkuji

Vladimír Novotný


Produkt

Halimedes Plynule.cz


Požadované řešení

Žádám o předčasné ukončení smlouvy bez sankcí se společností Halimedes.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2023 16:25, před rokem

Je nezbytné rozlišovat mezi navýšením záloh a navýšením ceny. Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.

Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 10:04, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.