Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Syn si koupil základní desku na PC.Asi po roce a půl přestala fungovat.Šel ji reklamovat.Reklamace nebyla uznána z důvodu chybějícího štítku s S/N kódem.
Tak jsen firmě volal.Pracovník mi zdělil,že by stačilo najít alespoň originální krabici na které požadované číslo je.Po dlouhém
hledání jsme ji našly.Znovu jsem to donesl do prodejny CZC.Po dalším měsíci nám nasali,že reklamaci neuznávají,ze stejného důvodu jako poprvé.
základní deska na PC MSI 970A-G43
opravit nebo vyměnit
|
Tweet |
Není možné podmiňovat přijetí reklamace či dokonce reklamaci zamítnout z důvodu chybějícího štítku na výrobku, či požadovat po spotřebiteli dodání originální krabice od výrobku. Takovýto postup prodejce ve vztahu ke spotřebiteli je nezákonný.
Uplatněnou reklamaci lze zamítnout pouze z důvodů, které zákon připouští. Postačí jakkoli prokázat existenci záruky, tedy datum nákupu, skutečnost, že nákup byl uskutečněn u prodávajícího a délku záruční doby. Reklamaci může prodejce zamítnout prokáže-li, že spotřebitel reklamovanou vadu způsobil, a to na základě vyjádření odborného servisu.
Z výše uvedených důvodů nebyla prodejcem uplatněná reklamace vyřízena řádně a včas. Spotřebiteli doporučujeme znovu se obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s požadavkem na vyřízení reklamace v souladu s občanským zákoníkem a právní úpravou práv z vadného plnění. Vzhledem k tomu, že reklamace nebyla vyřízena prodejcem řádně a včas, může spotřebitel dle své volby požadovat i odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny výrobku, popř. opravu výrobku či jeho výměnu za nový.
Prodávající není oprávněn měnit v neprospěch spotřebitele jeho zákonná práva vyplývající z odpovědnosti za vady zboží, a to ani dohodou stran. Prodejce není oprávněn vázat reklamaci na splnění jakýchkoli omezujících podmínek.
Plnění této povinnosti dozoruje Česká obchodní inspekce, které lze podat podnět pro porušování zákona o ochraně spotřebitele, konkrétně § 13 tohoto zákona.
Dobrý den.
Omlouváme se za vzniklé potíže, prosíme o dodání kompletního balení znovu do reklamace, reklamace dořešíme v rámci záruky.
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Dobrý den.Po Vámi zvěřejněné radě jsem základní desku opět odnesl zpět na prodejnu s tím,že už chci vrátit peníze.
Bez jakéhokoli vyjádření u mě po měsíci zazvonil pracovník DPD,že má pro mě balík od firmy CZC.CZ.
Zásilku jsem nepřijal a čekám na další odpověď firmy CZC.CZ.
Prodejce svým vyjádřením prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz uznal v reakci na stížnost spotřebitele, že reklamaci uplatněnou spotřebitelem skutečně nevyřídil řádně a včas v souladu se zákonem, neboť v rozporu s ustanovením občanského zákoníku ji zamítl z důvodu nedodání originální krabice výrobku s kódem. Jednalo se o nezákonný postup vůči spotřebiteli a z jeho strany nepřiměřený požadavek.
Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci výrobku řádně a včas, může spotřebitel dle své volby požadovat i odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny výrobku, popř. opravu výrobku či jeho výměnu za nový. Spotřebitel tedy po uznání nesprávného postupu prodejcem a po jeho výzvě k vrácení výrobku na provozovnu, vadný výrobek vrátil a prokazatelně ve vztahu k prodejci uplatnil zvolený nárok z vadného plnění, a to odstoupení od uzavřené kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny výrobku.
Po splnění součinnosti spotřebitele s navrácením výrobku a učiněné volby práva z vadného plnění prodejce bez jakékoli dohody se spotřebitelem odeslal formou přepravce balík s výrobkem na jeho adresu. Prodejce však není oprávněn svévolně měnit učiněné rozhodnutí spotřebitele, pokud je v souladu se zákonem, a reklamace byla uznána jako oprávněná po jejím předchozím zamítnutí, které bylo v rozporu se zákonem. Postup spočívající v zaslání zřejmě zcela nového identického výrobku (popř. opraveného výrobku) formou přepravce bez souhlasu spotřebitele je ze strany prodejce v tomto případě protiprávní.
Na žádost spotřebitele nyní případ přeřazujeme na něj, aby mohl ke své stížnosti přidat doplňující informace.
Dobrý večer.Firma Czc.cz nám poslala opět balík tentokrát s jinou základní deskou(snad novou,já to nepoznám).Bohužel jsem nebyl doma a syn zásilku od přepravní služby přijal.
Nevím,kolikrát ještě budeme muset navštívit pobočku Czc.cz,aby nám konečně vrátili 1580kč.
Vyplnili jsme další formulář firmy a zítra to syn nese zpátky,bohužel po době ,kterou si firma Czc.cz ve formuláři stanovila.
Takže jsem zvědaví co CZC.CZ zase vymyslí.
Děkuji Matějka Jiří
Nyní dáváme společnosti možnost, aby se k případu vyjádřila.
Dobrý den,
z posledního komentáře bohužel nepoznám, zda bylo zasláno poštou, nebo odneseno na naši pobočku a podáno jako nová reklamace/odstoupení od smlouvy.
Jakmile ale zásilku obdržíme, postarám se aby byl vystaven dobropis na zmiňovanou částku a mohla se tato komplikované situace uzavřít.
Ještě jednou se omlouvám za tyto komplikace.
Novosad Milan
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Omlouvám se ,ale peníze jsme konečně dostali asi před čtyřmi týdny,syn mi to oznámil až dnes.
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody.