Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Koupil jsem si v Mall telefon 16.1.15. Dne 9.3.15 jsem jej reklamoval. Reklamace byla vyrizena 7.4.2015 vymenou zakladni desky. Nasledujici den jsem pristroj reklamoval s tou stejnou zavadou. Dne 4.5.2015 reklamace vyrizena bez zavad. Dne 17.6.15 jsem jej opetovne reklamoval. Pri prijmu jsem zavady predvedl a je to zapsane i v protokolu, ze se vady projevily. Dne 13.7.15 je vyrobek vracen ze servisu bez zavad. Jak mam dal postupovat. V ramci pul roku vyrobek 3 mesice v servisu a mall se k tomu stavi, tak ze to co pise servis je svate a pomiji to, ze u prijmu jejich clovek ty zavady videl a zaprotokoloval je. Uz jsem jim psal i stiznost, bezvysledne.
CUBE1k55
Za danych okolnosti pozaduji odstoupeni od smlouvy
|
Tweet |
Reklamovaný mobilní telefon byl zakoupen spotřebitelem dne 16.1.2015. Reklamace byla uplatněna ve lhůtě do 6 měsíců od převzetí. Pro tento případ stanoví občanský zákoník vyvratitelnou právní domněnku, že zakoupená věc byla vadná již při převzetí.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace se tedy musí vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat konkrétně k vytýkané vadě. Projevy vady v tomto případě byly zdokumentovány a zapsány prodejcem při zahájení reklamačního řízení do reklamačního protokolu ze dne 17.6.2015.
V daném případě byly projevy konkrétní vady v reklamačním protokolu popsány a stvrzeny prodejcem, a obecné vyjádření servisu, že telefon je bez závad, se absolutně nevztahuje k vytčené vadě a nepředstavuje ze strany prodejce náležité vypořádání se s uvedenou zákonnou právní domněnkou.
Z výše uvedených důvodů nebyla prodejcem uplatněná reklamace vyřízena řádně a včas. Spotřebiteli doporučujeme znovu se obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s požadavkem na vyřízení reklamace v souladu s občanským zákoníkem a právní úpravou práv z vadného plnění. Vzhledem k tomu, že reklamace nebyla vyřízena prodejcem řádně a včas, může spotřebitel dle své volby požadovat i odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny výrobku, popř. opravu výrobku či jeho výměnu za nový. Za vyřízení reklamace je odpovědný pouze prodejce, nikoli servis, a pouze prodejce nese případné důsledky z nikoli řádně a včas vyřízené reklamace.
Pokud by však prodejce trval na zamítavém stanovisku k reklamaci, které se opírá o uvedené nedostatečné vyjádření servisu, doporučujeme spotřebiteli pro takový případ si telefon z reklamace převzít, do reklamačního protokolu zapsat nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace a neprodleně ještě před podáním žaloby k soudu vyhledat soudního znalce z oboru a reklamovanou vadu telefonu s ním nejprve zkonzultovat a poté předat k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li takto podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude prokázáno, že reklamace je důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k náhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).
Vážený pane Valento,
omlouvám se Vám za způsobené potíže, v tomto případě se budeme samozřejmě řídit dle našeho reklamačního protokolu. Jelikož jste zboží z reklamace již převzal, prosím Vás o jeho navrácení a to buď na kterékoliv naší prodejně, nebo na adresu našeho reklamačního oddělení:
Internet Mall – Reklamační oddělení
Areál VGP, hala D2, rampa 54
F. V. Veselého 2760/7
193 00 Praha 9 – Horní Počernice
Zároveň, prosím, kolegům sdělte číslo účtu, abychom Vám mohli vrátit zpět uhrazenou částku.
Děkuji Vám za pochopení a ještě jednou se omlouvám.
Ivana Raimundová
overeno@mall.cz
Hodnocení:
Komentář: Děkuji dTestu, a mohu napsat, že to má smysl. Děkuji paní Raimundové, že situaci vyhodnotila, tak jak ji vyhodnotila.