Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Objednala jsem 3ks dětská pyžámka v hodnotě 200,- Kč a dále jsem zaplatila poplatek za ochranu kupující a dopravu přes balíkovnu. Bohužel jsem neobdržela objednané zboží, ale něco úplně jiného ...vinted mi nechce vrátit peníze zpět. Bohužel vrátil peníze prodávajícímu. Do dnešního dne nemám ani zboží, ani peníze. Už nevím jak mám tuto situaci nadále řešit.
3ks dětská pyžama Lindex
Vrácení peněz zpět.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že Ochrana kupujícího zahrnuje mimo jiné právo kupujícího požadovat vrácení peněz, pokud předmět výrazně neodpovídá uvedenému popisu, a to za předpokladu dodržení následujícího procesu.
Kupující musí nahlásit daný problém společnosti Vinted kliknutím na tlačítko „Mám problém“ v soukromé zprávě a dokončením postupu oznámení problémů do dvou dnů od okamžiku, kdy mu společnost Vinted oznámila, že mu měl být předmět doručen nebo že se zásilka asi ztratila.
Tato dvoudenní lhůta se nazývá „Lhůta pro oznámení sporu“. Tímto dojde k pozastavení transakce a celková cena bude uložena v úschově až do vyřešení problému. Pokud kupující nenahlásí problém ve lhůtě pro oznámení sporu, bude transakce dokončena. V takovém případě budou kupní cena předmětu a také dopravné [pouze pokud byla použita jiná možnost přepravy než integrovaná přeprava (předplacené přepravní štítky)] držené v úschově vydány prodávajícímu.
Pokud kupující obdrží předmět, který neodpovídá popisu a fotografiím poskytnutým prodávajícím, má se za to, že předmět „výrazně neodpovídá uvedenému popisu“. To zahrnuje mimo jiné i padělky předmětů.
Pokud se kupující domnívá, že obdržený předmět výrazně neodpovídá uvedenému popisu, musí tuto skutečnost oznámit společnosti Vinted ve lhůtě pro oznámení sporu.
V případě, že byl problém nahlášen včas a byly splněny i ostatní podmínky pro vrácení peněz, měl by mít spotřebitel právo na vrácení finančních prostředků. V opačném případě však nemá společnost Vinted povinnost vrátit finanční prostředky za tento obchod. Kupující se však může za tímto účelem pokusit kontaktovat prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.