Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den. Jsme s manželkou častým návštěvníkem prodejny Penny v Kostelci n. Č. lesy. Již jsme důchodci a tak si na internetu hlídáme slevy uvedené na letácích Vaší společnosti. Tato prodejna je v našem blízkém okolí, proto do ní chodíme. Ovšem již delší dobu nejsme spokojeni. Jednou nám prodavačka řekne, že slevy platí až od 10.00 hodin, protože se nestačily slevy zanést do systému. Podotýkám, že do obchodu jezdíme vždy okolo osmé hodiny ranní. Dnes, 16. 7. 2015 jsem v regále nenašel zlevněný cukr krystal, bylo 11.30 hodin. Bylo nám řečeno, že ho teprve přivezou. Tyto situace se opakují takřka každý týden. Buď vedení této prodejny nemá zájem o obchod, nebo je to taková jejich politika. Nebo management této prodejny prostě není na svém místě. Zlevněné zboží není, ale když už tu ti lidé jsou, však oni si něco nakoupí... Také se nám nezdá, že někdy již v 8 hodin ráno není zboží proto, že došlo... Byli bychom rádi, kdyby v někdo této prodejně zařídil, aby se věci zlepšili. Chápeme, že se někdy může něco stát, ale tady je vše moc často.
Kontrola prodejny
|
Tweet |
Co se týče tzv. slevových akcí (např. letákové akce a následně zjištěná nedostupnost akčních výrobků), může být na takové jednání nahlíženo jako na zakázanou klamavou obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele, konkrétně tzv. vábivou reklamu.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
Pod zákonnou formulací "zveřejnit důvody, na jejichž základě se může prodejce domnívat, že nebude schopen zajistit dodávku výrobků" by bylo možné rozumět např. uvedení poznámky v letáku či v internetové nabídce (z důvodu omezených zásob platí do jejich vyčerpání).
Zda ve stížnosti uvedená provozovna společnosti Penny Market s.r.o. porušuje zákaz vábivé reklamy dle přílohy 1 písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může prověřit příslušný krajský živnostenský úřad (dle § 23 odst. 10 dozor v oblasti regulace reklamy), který je v tomto případě kompetentní k výkonu dozoru. Spotřebiteli tedy doporučujeme podat podnět k provedení kontroly k příslušnému dozorovému orgánu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.