Počet nahlášených stížností: | 54 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, ze strany kupujícího jsme nebyli dobře informování o dopravě. Nejdřív nám bylo sděleno doprava 500,- (v místě bydliště)ze strany dopravce jsme byli zaskočeni + doprava 650,- + 450,- výnos. Už si v Asku nic nekoupíme, nedoporučujeme. Jedná se o prodejnu ve Zlíně.
Dovoz postele
Nejraději bychom nákup stornovali, což už bohužel nejde, už máme uhrazeno a veze se nám zítra.
|
Tweet |
Jednání uvedené provozovny společnosti Asko - Nábytek, spol. s r.o., dle popsaného skutkového stavu spotřebitelem ve stížnosti, je zřejmě v rozporu se zákonem o ochraně spotřebitele. Konkrétně porušuje § 12 odst. 1 zákona ("prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb (služba - doprava) zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit") a odst. 2 tohoto zákona ("informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká ve skutečnosti je").
Rovněž by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 odst. 1 tohoto zákona ("obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil"), rovněž i ve smyslu § 5 odst. 1 písm. a) zákona ("obchodní praktika je klamavá, je-li při ní užit nepravdivý údaj").
Prodávající mohl výše uvedeným jednáním ohledně nesprávně podané informace o ceně poskytované služby - doprava prodaného zboží - naplnit skutkovou podstatu správního deliktu, za který může být na základě provedeného kontrolního zjištění uložena pokuta ve správním řízení.
Doporučujeme spotřebiteli v případě nespokojenosti s jednáním podnikatele ve vztahu k poskytnuté informaci o ceně služby - dopravy, obrátit se na státní dozorový orgán, což je v daném případě místně příslušný inspektorát České obchodní inspekce dle místa provozovny podnikatele, který je povinen se podnětem spotřebitele zabývat a na jeho základě provést kontrolu uvedené provozovny, rovněž i na požádání spotřebitele jej o provedené kontrole a jejím výsledku vyrozumět.
Společnost ASKO - NÁBYTEK,spol.s r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.