Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den .
Mám nemilou zkušenost s reklamací mobilního telefonu Sony v prodejně Elektro World v Ostravě. Dne 28.4.2015 jsem si zakoupila mobilní telefon ten se však 16.6.2015 tj.za necelé dva měsíce sám vypnul při plném nabití - a již nešel zapnout. Ihned tudiž bez zbytečného odkladu jsem šla telefon reklamovat, s tím, že chci odstoupit od smlouvy. Toto bylo zamítnuto hned na místě - podotýkám, že posouzení reklamace neproběhlo na místě - bylo nutné tudíž poslaz MT na servis Sony. Kde zapsali.. že vada zde žádná nebyla...a bylo pouze zapotřebí obnovení továrního nastavení... takže bezvadný telefon se vypne a již nejde zapnout. Zvláštní. Nicméně dne 2.7.2015 což bylo cca po 14 dnech se ,,bezvadný,, telefon opět vypnul a již nešel zapnout. Opět jsem jela 40km telefon bez zbytečného odkladu reklamovat.Opět jsem do reklamačního protokolu nechala uvést, že chci odstoupit od smlouvy.Při dnešním převzetí mi bylo panem managerem prodejny sděleno, že nesplňuji podmínky pro odstoupení od smlouvy. Jelikož servis napsal stanovisko a tím se musí řídit. Tentokrát již byla oprava ..a to obnovení továrního nastavení a SW verze firmware v souladu s požadavky výrobce.
Bylo mi řečeno , že jsou vady výrobní a vzniklé. Nikde jsem se však při koupi toto nedočetla. Které vady jsou které. Do 6 měsíců od koupi by měl platit paragraf 616 občanského zákoniku. A v případě, že jsem si vadu nezpůsobila porušením záručních podmínek a používáním telefonu, což potvrdil i servis Sony, tak by mě zajímalo jak mohu dále postupovat. Za dva měsíce od koupi tel. jsem ho užívala necelý měsíc.Děkuji moc za pomoc
S přáním hezkého dne
Lucie Ondrová
Sony Xperia
Vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Spotřebitel může požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Právo odstoupit od smlouvy tedy spotřebiteli náleží v případě:
1) podstatného porušení smlouvy, zejména neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci,
2) opětovného výskytu stejných odstranitelných vad, což praxe chápe jako minimálně tři vady,
3) většího počtu různých odstranitelných vad, což praxe chápe jako vady minimálně tři najednou, popř. čtyři postupně,
4) nesplnitelné jakosti zboží při převzetí, např. při dodání padělku,
5) fikce podstatného porušení smlouvy v důsledku nevyřízení oprávněné reklamace ve lhůtě 30 dnů (popř. individuálně smluvené delší lhůtě). POZOR: „Vyřízená“ reklamace se ne vždy rovná reklamaci uznané.
Co se týče zamítnutí první reklamace, tak v případě, kdy dojde k zamítnutí reklamace, by nemělo být zasahováno do přístroje. Společnost by v tomto případě měla prokázat, že k posouzení vady je nutné uvést telefon do továrního nastavení a teprve následně provést diagnostický test. Je totiž možné, že uvedením přístroje do továrního nastavení se vada skutečně odstraní (respektive na krátkou dobu se odstraní její projevy) a spotřebitel bude v důkázní nouzi, pokud by s výsledkem reklamace nesouhlasil a tento svůj nesouhlas chtěl doložit například znaleckým posudkem.
Vážená paní Ondrová,
velice nás mrzí, že máte problémy s výrobkem, který jste u nás zakoupila.
Po prozkoumání všech skutečností, jsme schopni Vám nabídnout jako řešení výměnu výrobku za zcela nový s novou zárukou, případně můžete od smlouvy odstoupit.
Zastavte se prosím na naši pobočku v Ostravě s kompletním výrobkem a s dokladem o koupi, kde Vám bude vše vyřízeno k Vaší spokojenosti.
Děkujeme za Váš podnět
Přeji příjemný den
Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Dobrý den ,
děkuji za kladné vyřízení mé reklamace.I přes nepříjemnosti, které vznikly, jsem tedy spokojená. A ještě jednou děkuji za vyřízení. Přeji společnosti Elektro World i další spokojené zákazníky.
S přáním hezkého dne
L. Ondrová
Vážená paní Ondrová,
děkujeme za Vaši odpověď. Jsme potěšeni, že jste byla s vyřízením spokojena.
Pevně věříme, že budete i nadále spokojena s našimi výrobky i službami a budete se k nám ráda vracet.
S úctou a přáním příjemného dne
Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Spotřebitelka nyní může ke stížnosti přidat své hodnocení a celou ji uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: ...zbytečné...kdyby byl lépe proškolený personál na prodejně, nemuselo by se řešit tímto způsobem...:-)