Společnost


CANADA 2015 s. r. o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72593Misto prodeje hodinek loudeni telefonnich cisel pro cold calling

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2023, před rokem

Milan Gallas

Znění stížnosti

29.11.t.r. jsem si objednal hodinky s tim, ze si je necham dorucit na adresu v Bratislave, kde jsem se mel v patek 1.12. zdrzovat. Uvedl jsem adresu v Bratislave, svoje SK mobilni cislo (vyzadovano, jinak neslo objednavku odeslat) a do poznamky svoje CZ mobilni cislo (bezne pouzivane) pro kuryra. Platbu jsem provedl okamzite, kartou, se SCHVALENIM PLATBY OKAMZITE na vyzvu push notification v on-line bankovnictvi (ucet v Eurech, mimo CZ nebo SK, ale samozrejme v EU). Zobrazilo se potvrzeni o USPESNE PLATBE s tim, ze hodinky budou doruceny DO PATKU 1.12.
Cely ctvrtek 30.11. se nedelo vubec nic. Ocekaval jsem e-mail od kuryra, ze prevzali k doprave blah, blah, blah. Ale nestalo se nic. Jedine, co se stalo, vubec nesouviselo s hodinkami. Zniceho nic, mi na SK mobilni telefonni cislo, ktere ma jen rodina a ktere roky nebylo pouzivano, vola nejaky Slovensky tydyt a nabizi mi zivotni pojisteni (tusim Generali, nepamatuji si presne). Na mem slovenskem mobilu, ktery nikdo nema a uz mesice na nem neprobehnul zadny hovor. Kdepak to cislo asi tak ziskal? A hlavne, kdyz se slavna CANADA 2015 profiluje jako prodejce hodinek NEPRODAVA HODINKY, ALE MISTO TOHO OBCHODUJE S DATY ZAKAZNIKU?!? (ano, nekde jsem asi zakliknul, ze souhlasim s pouzitim osobnich udaju zakazniku. PROBLEM JE JAKSI V TOM, ZE HODINKY JSEM TOU DOBOU JESTE NEMEL, TAKZE fakticky jsem jeste NEBYL ZAKAZNIKEM a moje data nebyla pouzita, ale ZNEUZITA). Mozna by si CANADA 2015 mohla srovnat myslenky a priority. A rozhodnout se, jestli budou prodavat HODINKY nebo DATA ZAKAZNIKU.
Ve ctvrtek vecer 30.11. jsem ke svemu soku zjistil ve svem online bankovnictvi, ze platba je sice mnou schvalena, ale nebyla dokoncena ze strany prijemce. Proste si ty penize nevzali. Slo jim totiz o moje OSOBNI DATA, ne o to mi prodat hodinky.
Pak uz mely udalosti rychly sled: od kuryra prisla na CZ mobilni cislo zprava, ze bude hodinky dorucovat. V dobe doruceni kuryr na asi 2 vteriny prozvonil moje SK cislo a odjel. Nasledne mi na CZ cislo prisla zprava o tom, ze me kuryr nezastihnul. NO PO PRAVDE RECENO, ANI SE MOC NESNAZIL.
Balik jsem tudiz na strankach DPD odmitnul, protoze v Bratislave jsem byl pouze jeden den a to v patek 1.12.
JSEM ZVEDAV JAK DLOUHO Z NICH BUDU PACIT VRACENI PENEZ


Produkt

hodinky Citizen za jen cca 160Euro


Požadované řešení

varovani pro ostatni potencialni zakazniky obchodu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2023 12:12, před rokem

Pokud nebyla služba (dodání zboží prostřednictvím společnosti Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.) poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.

Při uzavření kupní smlouvy je prodávající povinen zboží dodat a kupující je povinen toto zboží převzít a uhradit jej.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti CANADA 2015 s.r.o., Stará Vajnorská 4, 831 04 Bratislava. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

K nevyžádaným hovorům:
Dle zákona o elektronických komunikací je zakázané činit nabídky zboží nebo služeb a obtěžovat spotřebitele marketingovou reklamou prostřednictvím sítí nebo služeb elektronických komunikací. Společnosti spotřebitele za tímto účelem však mohou kontaktovat v případě, že si to spotřebitel přeje a vyjádřil s tím výslovný souhlas ve veřejném účastnickém seznamu. Jestliže tak spotřebitel neučinil, doporučujeme mu se se stížností obrátit na Český telekomunikační úřad.

Další potřebné informace ohledně marketingových hovorů a podání stížnosti u ČTÚ nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.ctu.cz/nevyzadane-marketingove-hovory-navod.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 12:19, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.